Η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Ντανούτα Χούμπνερ επισημαίνει ότι τα έργα μεταφορών του Ταμείου Συνοχής, όπως για παράδειγμα οι αυτοκινητόδρομοι, παρουσιάζουν μεγαλύτερη πρόοδο από τα έργα για το Περιβάλλον: «Το ποσοστό υλοποίησης των περιβαλλοντικών έργων διαφέρει ανάλογα με τον τομέα. Τα έργα διαχείρισης των λυμάτων έχουν προχωρήσει σχετικά καλά, ενώ τα έργα για τα στερεά απόβλητα (ιδίως τα έργα του Ταμείου Συνοχής στην Αττική), για το πόσιμο νερό και τα έργα για την προστασία της φύσης, και ιδίως τα μεγάλα έργα όπως η κατασκευή φραγμάτων, έχουν καθυστερήσει σημαντικά».
«Τραγική» χαρακτηρίζει ο κ. Ππαδημούλης την κατάσταση στα έργα για τα οποία είναι συναρμόδια διάφορα υπουργεία, κυρίως το ΠΕΧΩΔΕ. Τα έργα αυτά, επισημαίνει, σχετίζονται με σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα όπως είναι η αποκατάσταση της λιμνης Κορώνειας, η προστασία του δασους του Σέιχ Σου και η επεξεργασία αποβλήτων στο ιδαίτερα επιβαρυμένο Θριάσιο πεδίο.
Οι περιοχές με τη χαμηλότερη απορρόφηση:
Αττική: Μέση απορρόφηση 25%. Από τα έξι συνολικά έργα, δύο βρίσκονται ακόμα στα χαρτιά ενώ σε άλλα τρία ο ρυθμός υλοποίησης δεν υπερβαίνει το 20%.
Ανατολική Μακεδονία Θράκη: Μηδενική απορρόφηση. Το ένα και μοναδικό έργο -διαχείριση στερεών αποβλήτων- δεν έχει ξεκινήσει.
Στερεά Ελλάδα: Απορρόφηση 42%. Ένα από τα τρία έργα παραμένει στα χαρτιά.
«Οκτώ έτη μετά την έναρξη της κοινοτικής χρηματοδότησης του Ταμείου Συνοχής και εν μέσω της οικονομικής κρίσης που απαιτεί αυξημένους πόρους για πραγματοποίηση δημοσίων επενδύσεων, τα 15 από τα 74 έργα που αφορούν στο περιβάλλον δεν έχουν καν ξεκινήσει».
»Ακόμα όμως και αυτά που βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης προχωρούν με βραδείς ρυθμούς. Η απορρόφηση των έργων περιβάλλοντος είναι μόλις 43% με αποτέλεσμα 690 εκατομμύρια ευρώ να παραμένουν μέχρι και σήμερα ανεκμετάλλευτα καθιστώντας βέβαιη την απώλεια σημαντικών κοινοτικών πόρων» σχολιάζει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr