Tα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), διαμορφώθηκαν σε 43,5 εκατ. ευρώ έναντι 50,4 εκατ. ευρώ το 2006 επηρεαζόμενα από την αύξηση του κόστους πωληθέντων κατά 9,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Στη μείωση του EBITDA και της κερδοφορίας συνετέλεσαν, κυρίως, η σημαντική αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά το τελευταίο τετράμηνο του 2007, η έκτακτη ναύλωση πλοίου στην Αδριατική (λόγω μηχανικής βλάβης του Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΑΤΩ»), καθώς και η τιμολογιακή ένταση του ανταγωνισμού κατά το τελευταίο τετράμηνο του 2007 στη γραμμή Χανίων, γεγονότα που η Διοίκηση θεωρεί ως μη επαναλαμβανόμενα.
Σε ετήσια βάση, το κόστος καυσίμων της Εταιρείας αυξήθηκε κατά 13,4% ή 7,8 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 13,6 εκατ. ευρώ, έναντι 20,3 εκατ. ευρώ τη χρήση 2006.
Στην ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Εταιρείας που θα πραγματοποιηθεί στις 18 Μαΐου 2008 το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει τη διανομή συνολικού μερίσματος 8,1 εκατ. ευρώ το οποίο αντιστοιχεί σε 0,05 ευρώ ανά μετοχή.Αποτελέσματα Ομίλου: Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της χρήσης 2007 διαμορφώθηκε σε 254,3 εκατ. ευρώ, έναντι 254,7 εκατ. ευρώ τη χρήση 2006. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 43,3 εκατ. ευρώ έναντι 52,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε 12,3 εκατ. ευρώ, έναντι 20,2 εκατ. ευρώ τη χρήση 2006.
Γεγονότα Εξελίξεις: Κατά τη χρήση 2007 ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας κατά το ποσό των 101,5 εκατ. ευρώ με καταβολή μετρητών και την έκδοση 101,5 εκατ. νέων κοινών ονομαστικών μετά ψήφου μετοχών, ονομαστικής αξίας 1,00 ευρώ η κάθε μία.
Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου, στα πλαίσια του στρατηγικού προγραμματισμού της Εταιρείας και υλοποιώντας μέρος του επενδυτικού της προγράμματος, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε στις 16 Ιουλίου 2007 την αγορά από την Ιαπωνία του επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου «FERRY TSUKUBA». Το πλοίο ναυπηγήθηκε το έτος 1998, έχει μήκος 192 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα, υπηρεσιακή ταχύτητα 23,5 κόμβους και μήκος γκαράζ περίπου 2.000 lane meters. Το νέο απόκτημα της Εταιρείας παρελήφθη στην Ιαπωνία στις 24 Ιουλίου 2008, μετονομάσθηκε σε «ΕΛΥΡΟΣ» και με την άφιξή του στην Ελλάδα ξεκίνησε η μετασκευή του με τις υψηλότερες προδιαγραφές, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας και με γνώμωνα την ασφάλεια και άνεση του επιβατικού κοινού. Μετά την ολοκλήρωση της μετασκευής, το πλοίο «ΕΛΥΡΟΣ» θα έχει μεταφορική ικανότητα 2.000 επιβατών και 140 trailers περίπου και αναμένεται να ενισχύσει το στόλο της ΑΝΕΚ κατά την επερχόμενη θερινή περίοδο. Συνεχίστηκε στη χρήση 2007 η ναύλωση του Ε/Γ-Ο/Γ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» σε Τυνησιακή κρατική εταιρεία για το διάστημα από 22 Ιουνίου έως 20 Σεπτεμβρίου και θα συνεχιστεί και για αντίστοιχο διάστημα του 2008, συμβάλλοντας στη βελτίωση των αποτελεσμάτων και της εικόνας της Εταιρείας στο εξωτερικό.
Κατά την περίοδο από 28 Ιουνίου έως 26 Οκτωβρίου ναυλώθηκε το Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΑΤΩ» σε Αλγερινή εταιρεία. Τον Αύγουστο του 2007 το πλοίο υπέστη μηχανική βλάβη, αντικαταστάθηκε από το Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ» και η Εταιρεία, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των δρομολογίων της στην Αδριατική, προχώρησε σε έκτακτη ναύλωση πλοίου. Στις έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις των Μετόχων της ΑΝΕΚ της 3ης Φεβρουαρίου 2008 και 2ας Μαρτίου 2008 αποφασίσθηκαν τα εξής: α) έκδοση ομολογιακού δανείου, σύμφωνα με το Ν. 3156/2003, μετατρέψιμου σε μετοχές της Εταιρείας, με κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης των υφιστάμενων Μετόχων και διάθεση άμεσα ή έμμεσα σε ξένους θεσμικούς επενδυτές, ύψους έως 120 εκατ. ευρώ και β) έκδοση ομολογιακού δανείου, σύμφωνα με το Ν. 3156/2003, μετατρέψιμου σε μετοχές της Εταιρείας, με διάθεση στους μετόχους της Εταιρείας, ύψους έως 40 εκατ. ευρώ Επίσης, ολοκληρώθηκε πρόσφατα η διαδικασία αναδιάρθρωσης του μακροπρόθεσμου δανεισμού της Εταιρείας. Με τη νέα δανειακή σύμβαση, η οποία υπογράφηκε με κοινοπραξία
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr