Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ο Όμιλος βελτίωσε σημαντικά τον κύκλο εργασιών του ο οποίος ανήλθε σε ευρώ 45.090 χιλ. έναντι ευρώ 26.979 χιλ την προηγούμενη χρήση, ήτοι παρουσίασε αύξηση κατά 67% παρόλο που υπήρξε έντονος ανταγωνισμός στις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε και ειδικά στην κύρια γραμμή Χίου-Μυτιλήνης. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην επαναδραστηριοποίηση και δρομολόγηση, των δύο ταχυπλόων πλοίων 'ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι' και 'ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ' σε νέες γραμμές καθώς και στην ενσωμάτωση στη χρήση 2007 του κύκλου εργασιών της θυγατρικής εταιρείας ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ τα πλοία της οποίας απασχολούνται κυρίως σε επιδοτούμενες άγονες γραμμές.
Επίσης, ο Όμιλος περιόρισε σημαντικά τις λειτουργικές ζημιές σε ευρώ 805 χιλ από ευρώ 7.851 χιλ το 2006. Οι κυριότεροι λόγοι που επηρέασαν ευεργετικά τα λειτουργικά αποτελέσματα του Ομίλου στη παρούσα χρήση σε σχέση με την προηγούμενη ήταν:
α) η αύξηση των εσόδων των πλοίων ανά διανυόμενο μίλι κατά 3% οφειλόμενη στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και β) η μείωση του συνολικού λειτουργικού κόστους ανά διανυόμενο μίλι κατά 19%. Ειδικότερα και όσον αφορά το λειτουργικό κόστος, το κόστος καυσίμων μειώθηκε κατά 14% ανά μίλι, το κόστος αμοιβών πληρωμάτων ανά μίλι μειώθηκε κατά 7%, τα ασφάλιστρα των πλοίων ανά μίλι μειώθηκαν κατά 25%, ενώ το κόστος των επισκευών και αναβαθμίσεων εξοπλισμού των πλοίων, η συμμετοχή του οποίου στο συνολικό λειτουργικό κόστος στη παρούσα χρήση δεν ξεπέρασε το 11%, αυξήθηκε ανά μίλι κατά 48% εξαιτίας του εκτεταμένου προγράμματος επισκευών που βελτίωσε σημαντικά την λειτουργική ικανότητα του στόλου. Η μείωση του λειτουργικού κόστους οφείλεται στη πώληση και αποδρομολόγηση των ταχυπλόων πλοίων 'ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ' και 'ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ', στην επαδραστηριοποίηση των ταχυπλόων πλοίων 'ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι' και 'ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ', στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των υλών καθώς και στη πληρέστερη και αποδοτικότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
Τα έξοδα Διοίκησης και Διάθεσης (εκτός προμηθειών πρακτορείων) του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση οφειλόμενα κατά μέρος στη μη ενσωμάτωση στη προηγούμενη χρήση των αποτελεσμάτων της θυγατρικής εταιρείας ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ ΝΕ.
Τα 'κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (ΕΒΙDΤΑ)' ανήλθαν σε ευρώ 2.120 χιλ από ευρώ 43.772 χιλ το 2006 και τέλος τα 'Κέρδη/ζημίες μετά από φόρους ' ανήλθαν σε ζημία ευρώ 9.830 χιλ έναντι κερδών ευρώ 32.077 χιλ στη χρήση 2006. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα αποτελέσματα της προηγουμένης χρήσεως είχαν ωφεληθεί με ποσό ευρώ55.180 χιλ συνεπεία ρυθμίσεων δανείων λόγω δυσλειτουργίας των ταχυπλόων πλοίων. Καθοριστικό ανασταλτικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων της παρούσης χρήσεως διαδραμάτισε η ραγδαία άνοδος των τιμών του πετρελαίου (η τιμή του brent υπερδιπλασιάσθηκε από τις αρχές του 2007 ως σήμερα) η οποία περιόρισε αισθητά τα περιθώρια κέρδους και ανέτρεψε τον σχεδιασμό της Διοίκησης.
Η καθαρή θέση του Ομίλου ανήλθε σε ευρώ 54.520 χιλ έναντι ευρώ 58.736 χιλ το 2006. Οι δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου μειώθηκαν σε σημαντικό βαθμό και διαμορφώθηκαν το 2007 σε ευρώ 70.667 χιλ έναντι ευρώ 117.362 χιλ το 2006. Η μείωση αυτή είχε ως συνέπεια τη βελτίωση του δείκτη δανειακής επιβάρυνσης του ομίλου κατά 54% σε σχέση με το 2006.
Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου κατά το 2007 ανήλθε σε 934.177 επιβάτες, 125.662 ΙΧ οχήματα και 27.897 φορτηγά αυτοκίνητα σε σχέση με το 2006 που ήταν 603.548 επιβάτες, 77.990 ΙΧ οχήματα και 23.003 φορτηγά αυτοκίνητα. Η αύξηση αυτή του μεταφορικού έργου οφείλεται τόσο στη επαναδραστηριοποίηση των ταχυπλόων πλοίων που ήταν σε αδράνεια στη χρήση 2006 όσο και στο μεταφορικό έργο της θυγατρικής εταιρείας ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ ΝΕ που για πρώτη φορά ενσωματώθηκε στη χρήση 2007.
Πρόθεση της Διοίκησης του Ομίλου είναι η δημιουργία των βάσεων και του περιβάλλοντος εκείνου που θα διευκολύνει την προσφορά ανταγωνιστικών υπηρεσιών καθώς και η δημιουργία σύγχ