Στα καθαρά κέρδη του 2006 περιλαμβάνονται οι συνεχιζόμενες και οι διακοπείσες δραστηριότητες (αφορούν την πώληση τριών Superfast τον Απρίλιο 2006) και έκτακτα κέρδη20,38 εκατ. από την πώληση των πλοίων Superfast VII, Superfast VIII,Superfast IX, Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος και από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων.
Η μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου (EBITDA) το 2007, οφείλεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 9%, που επιβάρυνε σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα καθ όλη τη διάρκεια του έτους.Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα οικονομικά στοιχεία του Ομίλου για το 2007 δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα με αυτά του 2006 λόγω μεταδρομολόγησης τριών πλοίων του Ομίλου (Blue Star 1, RoRo Marin και RoRo Nordia) και της προσθήκης των αποκτηθέντων RoRo Shield και RoRo Challenge τον Οκτώβριο 2007.
Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) της Attica Group για το έτος 2007 διαμορφώθηκαν σε 0,49 ευρώ σε σχέση με τα 0,25 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Στα αποτελέσματα του 2007 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους 27,15 εκατ. (29,93 εκατ.το 2006) και καθαράχρηματοοικονομικά έσοδα 7,30 εκατ. στα οποία συμπεριλαμβάνονται κέρδη συμμετοχών και χρεογράφων 27,69 εκατ. από την πώληση μετοχών των Μινωικών Γραμμών (έναντι καθαρών χρηματοιοκονομικών εξόδων 15,52 εκατ. το 2006).
Στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Attica Α.Ε. Συμμετοχών που θα πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου 2008, η Διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους της Εταιρίας τη διανομή συνολικού μερίσματος 8,33 εκατ. για τη χρήση 2007. Το συνολικό μέρισμα αντιστοιχεί σε 0,08 ευρώ ανά μετοχή.
BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε.
Την περίοδο 1/1-31/12/07, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε., στην οποία η Attica Group κατέχει ποσοστό 48,79%, ανήλθε σε 168,13 εκατ. έναντι 141,16 εκατ. το 2006 (αύξηση 19,1%). Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 44,31 εκατ. έναντι 40,83 εκατ. (αύξηση 8,5%) ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 21,45 εκατ., έναντι 21,76 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (μείωση 1,4%). Στην αύξηση των Πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας (ΕΒΙΤDA) συνέβαλε η σημαντική βελτίωση του μεταφορικού έργου στη γραμμή της Δωδεκανήσου, λόγω της δρομολόγησης του πλοίου Διαγόρας καθ όλη τη διάρκεια του 2007. Το πλοίο αυτό αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006 και δρομολογήθηκε τον Αύγουστο του 2006. Επίσης συνέβαλαν στην αύξηση των πωλήσεων η μεταδρομολόγηση του Blue Star 1 από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι στη Βόρειο θάλασσα καθώς και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα στις γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, που επιτεύχθηκε με την εφαρμογή από τον Όμιλο Blue Star ελεύθερης εμπορικής πολιτικής προσαρμοσμένης στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.
Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου Blue Star το του 2007 ανήλθε σε 3.416.382 επιβάτες (αύξηση 1,9%), 458.611 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 7,7%) και 159.059 φορτηγά οχήματα (αύξηση 11,2%). Η διοίκηση θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,09 ευρώ ανά μετοχή.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΟΛΟΥ- ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Κατά το έτος 2007 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα Superfast, ένα Blue Star και ένα RoRo, στη Βόρειο θάλασσα με ένα Blue Star και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με έξι πλοία Blue Star. Ο στόλος του Ομίλου συμπληρώνεται από τρία ακόμα πλοία RoRo (Nordia, Challenge και Shield) που ήταν ναυλωμένα σε τρίτους και επωλήθησαν το πρώτο τρίμηνο του 2008. Στις αρχές του έτους 2007, το Blue Star 1 μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα- Μπάρι στη γραμμή Rosyth-Zeebrugge σε αντικατάσταση του πωληθέντος Superfast X και το Φεβρουάριο 2007, μετά από διετή επιτυχή εκμετάλλευση στη σύνδεση Γερμανίας- Φινλανδίας, το RoRo Marin ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Βενετία (Porto Marghera)-Πάτρα. To Superfast X επωλήθη έναντι 112,0 εκατ και τα κέρδη από την πώληση ανήλθαν σε 12,5 εκατ. Την 1
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr