Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα.
Τα βασικά ευρήματα για το 2023 είναι τα ακόλουθα:
- Στα dry bulk carriers, τα επίπεδα των συνολικών λειτουργικών εξόδων
παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα σε σχέση με το 2022, με μόνη εξαίρεση τα
Capesize πλοία που παρουσίασαν αύξηση ύψους 7%. Πιο συγκεκριμένα,
αύξηση σημειώθηκε στις δαπάνες για ασφάλειες, για επισκευές και
συντηρήσεις και για τροφοδοσία των ναυτικών, ενώ αντίθετα παρατηρήθηκε
ότι τα λοιπά έξοδα πληρωμάτων, όπως τα ταξιδιωτικά έξοδα και τα έξοδα
εκπαίδευσης, μειώθηκαν σε όλες τις κατηγορίες bulk carriers. Oι μισθοί
πληρωμάτων, τα διοικητικά έξοδα καθώς και τα έξοδα για εφόδια, λιπαντικά
και ανταλλακτικά κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2022. Όσον
αφορά τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν μειωμένα το 2023. Οι κατηγορίες των Handysize, Handymax, Panamax σημείωσαν μείωση ναύλων από 44% έως 50%, ενώ τα Capesize πλοία κατέγραψαν τη μικρότερη μείωση ύψους 11%.
παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα σε σχέση με το 2022, με μόνη εξαίρεση τα
Capesize πλοία που παρουσίασαν αύξηση ύψους 7%. Πιο συγκεκριμένα,
αύξηση σημειώθηκε στις δαπάνες για ασφάλειες, για επισκευές και
συντηρήσεις και για τροφοδοσία των ναυτικών, ενώ αντίθετα παρατηρήθηκε
ότι τα λοιπά έξοδα πληρωμάτων, όπως τα ταξιδιωτικά έξοδα και τα έξοδα
εκπαίδευσης, μειώθηκαν σε όλες τις κατηγορίες bulk carriers. Oι μισθοί
πληρωμάτων, τα διοικητικά έξοδα καθώς και τα έξοδα για εφόδια, λιπαντικά
και ανταλλακτικά κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2022. Όσον
αφορά τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν μειωμένα το 2023. Οι κατηγορίες των Handysize, Handymax, Panamax σημείωσαν μείωση ναύλων από 44% έως 50%, ενώ τα Capesize πλοία κατέγραψαν τη μικρότερη μείωση ύψους 11%.
- Στα tankers σημειώθηκε αύξηση των συνολικών λειτουργικών τους εξόδων, με εξαίρεση τα πολύ μικρά δεξαμενόπλοια χωρητικότητας κάτω των 20,000 dwt που κατέγραψαν μία μικρή μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 5%. Όλες οι κατηγορίες δεξαμενόπλοιων εμφάνισαν υψηλά κόστη για ανταλλακτικά, ενώ και στις ασφάλειες παρατηρήθηκε αύξηση. Αντιθέτως, τα κόστη πληρωμάτων δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σχετικά με τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν βελτιωμένα στα μεγαλύτερα πλοία, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται στην κατηγορία των VLCC πλοίων έως και 110%.