Αυτό αναφέρει η κρατική ρωσική Sovocomflot σχολιάζοντας την απόφαση των G7 να ενισχύσουν περαιτέρω τις κυρώσεις στην μεταφορά του ρωσικού αργού πετρελαίου.
Όπως είναι ήδη γνωστό από τα τέλη του 2023 ΗΠΑ, ΕΕ και Μ. Βρετανία επέβαλαν αυστηρούς περιορισμούς στην εξαγωγή ρωσικού αργού πετρελαίου στο πλαίσιο των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στην Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Τα μέτρα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός στόλου δεξαμενόπλοιων που άρχισαν να εμπλέκονται στην μεταφορά του ρωσικού αργού πετρελαίου, πλην των δεξαμενόπλοιων της Sovcomflot. Ο στόλος αυτός ονομάσθηκε «σκιώδης στόλος».
Η Sovcomflot, σύμφωνα με ανακοινώσεις της, αποστασιοποιήθηκε από αυτόν τον στόλο, προσθέτοντας ότι τα δικά της πλοία συμμορφώνονται με τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα ασφαλείας.
Οι περιορισμοί που έχουν τεθεί από την Δύση, υποστηρίζει η Ρωσική πλευρά, καθιστούν σχεδόν απαγορευτική την συμμετοχή σύγχρονων και ασφαλών δεξαμενόπλοιων στην μεταφορά του ρωσικού αργού πετρελαίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα σύγχρονα πλοία να αντικατασταθούν με άλλα πλοία τα οποία θεωρούνται υποβαθμισμένα και επικίνδυνα για την ασφάλεια του περιβάλλοντος.
Αν και οι κυρώσεις «έβαλαν» ένα μεγάλο μέρος του στόλου της Sovcomflot στη μαύρη λίστα, η ρωσική εταιρία επαναφέρει ολοένα και περισσότερο τα πλοία της στην ενεργό δράση. Η χρήση τέτοιων δεξαμενόπλοιων επιταχύνθηκε τον Αύγουστο και πρόκειται να αυξηθεί περαιτέρω αυτόν τον μήνα, αναφέρει το Bloomberg.
Τα πλοία του «σκιώδους στόλου» διαχειρίζονται συχνά μη ανιχνεύσιμες εταιρείες οι οποίες στερούνται σχεδόν κάθε είδους προτύπων ασφάλειας έχοντας υψωμένες σημαίες που βρίσκονται στην μαύρη λίστα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός τέτοιων πλοίων προκαλεί δικαιολογημένες ανησυχίες για τους περιβαλλοντικούς κινδύνους, ειδικά σε πολυσύχναστες θαλάσσιες διαδρομές όπως τα στενά της Δανίας και της Τουρκίας.
Τον περασμένο Μάιο, ο γερμανικός ασφαλιστικός γίγαντας Allianz SE εκτίμησε ότι ο παγκόσμιος «σκιώδης» στόλος, ο οποίος περιλαμβάνει πλοία που μεταφέρουν ρωσικό, ιρανικό και πετρέλαιο της Βενεζουέλας, έχει καταγράψει «τουλάχιστον 50 περιστατικά μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων πυρκαγιών, βλαβών κινητήρα, συγκρούσεων, απώλειας συστήματος διεύθυνσης και πετρελαιοκηλίδων», προσθέτει το Bloomberg.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr