Σύμφωνα με ψηφίσματα που εγκρίθηκαν πριν από περισσότερα από 20 χρόνια, τα μέλη – Κράτη του ΙΜΟ συμφώνησαν να διενεργούν επιθεωρήσεις ρουτίνας σε εμπορευματοκιβώτια και άλλα συσκευασμένα φορτία με στόχο την ασφάλεια των μεταφορών.
Με βάσει τις αποφάσεις αυτές τα ευρήματα θα υποβάλλονται ετησίως στον ΙΜΟ για αντιπαραβολή και υποβολή εκθέσεων έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα των επιπέδων συμμόρφωσης των λιμένων προς τους διεθνείς κανονισμούς ώστε να καταγράφονται τυχόν βελτιώσεις που απαιτούνται σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα.
Μια ανάλυση του CIG αποκαλύπτει ότι λιγότερο από το 5% των 167 διοικήσεων λιμένων που καλύπτονται από τη συμφωνία υποβάλλουν τακτικά τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεών τους προς τον ΙΜΟ.
Η CIG εκτιμά ότι ο χαμηλός αριθμός αναφορών σημαίνει ότι δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα για να αντλήσει ο ΙΜΟ ή η βιομηχανία αξιόπιστα συμπεράσματα, υπονομεύοντας ουσιαστικά τις προσπάθειες βελτίωσης την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα δια θαλάσσης μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων.
Οι εταίροι της CIG πιστεύουν ότι η κοινή και συνεπής αναφορά των ευρήματα των ελέγχων είναι απαραίτητη για καλύτερη επικοινωνία, αλλά και την ύπαρξη προγραμμάτων κατάρτισης που θα στοχεύουν στη βελτίωση της ασφάλειας.
Ο κίνδυνος που εγκυμονεί ο μη εντοπισμός τυχών προβλημάτων σε αρκετές αποστολές εμπορευματοκιβώτιων αποδείχθηκαν πρόσφατα με σειρά από πυρκαγιές και εκρήξεις σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι ακριβείς συνθήκες αυτών των περιστατικών παραμένουν υπό έρευνα, η CIG ανησυχεί ότι τα μέτρα που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή για να βοηθούν στον εντοπισμό πιθανών αδυναμιών δεν εφαρμόζονται πλήρως.
Οι οργανισμοί εταίροι της CIG ανησυχούν επίσης με τις αναφορές ότι ο ΙΜΟ εξετάζει το ενδεχόμενο διακοπής της συγκέντρωσης και δημοσίευσης αυτών των αναφορών σε τέτοια μορφή που να είναι εύκολα προσβάσιμη στη βιομηχανία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr