Ο Τραμπ κατά την διάρκεια του χθεσινού debate με την Καμάλα Χάρις, υπερασπίστηκε την εμπορική του πολιτική η οποία περιλαμβάνει γενικούς δασμούς έως και 20% σε όλες τις εισαγωγές και πρόσθετους δασμούς 60% έως 100% σε αγαθά από την Κίνα.
Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Xeneta – η πλατφόρμα πληροφοριών για τους θαλάσσιους ναύλους – δείχνουν ότι την τελευταία φορά που ο Τραμπ αύξησε τους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα κατά τη διάρκεια του εμπορικού πολέμου το 2018, το κόστος της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε περισσότερο από 70%.
Στο κρίσιμο εμπόριο από την Κίνα προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, οι μέσοι ναύλοι αυξήθηκαν από τα 1.503 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU’ s (εμπορευματοκιβώτια 40 ποδών) που ήταν την 1η Ιανουαρίου 2018 σε 2.604 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU’s την 1η Νοεμβρίου 2018.
Ο Τραμπ δήλωσε κατά τη διάρκεια της συζήτησης με την Καμάλα Χάρις ότι οι προτεινόμενοι δασμοί εισαγωγής δεν θα οδηγούσαν σε αυξημένες τιμές για τους καταναλωτές, ωστόσο οι αναλυτές διαφωνούν μαζί του.
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Xeneta : «Όταν αυξάνεται το κόστος μεταφοράς η αύξηση μετακυλήετε και ο τελικός καταναλωτής πληρώνει το τίμημα».
Οι προτάσεις του Τραμπ για δασμούς έρχονται σε μια εποχή που οι παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες βρίσκονται ήδη υπό τεράστια πίεση λόγω της σύγκρουσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Είτε πρόκειται για εμπορικούς πολέμους είτε για συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, οι γεωπολιτικές διαταραχές είναι τοξικές για τις εφοδιαστικές αλυσίδες, κάτι που συμβαίνει ολοένα και συχνότερα στην διάρκεια των τελευταίων ετών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr