Πηγές από τον ναυλομεσιτικό χώρο αναφέρουν ότι η εταιρεία Brave Maritime, που υποστηρίζεται από τον Χάρη Βαφειά, εξασφάλισε δύο νεότευκτα πλοία, σε μια συμφωνία ύψους 108 εκατ. δολαρίων, στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard στη Νότια Κορέα.
Η επιστροφή του ομίλου Βαφειά στο ναυπηγείο του Ulsan, μετά τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγραερίου, το 2021, δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί. Η εταιρεία έχει επικεντρωθεί, κυρίως, σε μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και σε συμφωνίες μεταχειρισμένων bulkers, τα τελευταία χρόνια.
Μία ακόμα ελληνική ναυτιλιακή, η Monte Nero Maritime, έχει συνδεθεί με μια παραγγελία για τέσσερις μονάδες MR2 στο κινεζικό ναυπηγείο Shandong Huanghai. Η τιμή των νεότευκτων πλοίων χωρητικότητας 50.000 dwt δεν έχει αποκαλυφθεί, όμως οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν μεταξύ 2026 και 2027.
Πίσω από παραγγελίες δεξαμενόπλοιων MR στη Νότια Κορέα και την Κίνα, αυτόν τον μήνα, είναι και οι ελληνικές Evalend Shipping και Laskaridis Maritime. Μεσίτες ανέφεραν στο Splash ότι η Evalend έκλεισε πλοία χωρητικότητας 37.000 dwt στη Hyundai Mipo, αξίας άνω των 190 εκατ. δολαρίων, ενώ η Laskaridis αξιοποίησε την Penglai Zhongbai Jinglu Ship Industry για πέντε πλοία MR.
Η κίνηση αγοράς νεότευκτων πλοίων MR έρχεται εν μέσω ενός αυξανόμενου ηλικιακού «προφίλ» στον τομέα, με έναν σημαντικό αριθμό δεξαμενόπλοιων να υπερβαίνει, σύντομα, τα 20 έτη. Ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος Gibson σημείωσε, σε πρόσφατη έκθεσή του, ότι τα MR ηλικίας μεταξύ 15 και 19 ετών αντιπροσωπεύουν το 30% του υπάρχοντος στόλου, ενώ ένα άλλο 13% είναι ηλικίας 20 ετών ή παραπάνω. Στο τέλος Ιουνίου, το βιβλίο παραγγελιών MR ανερχόταν σε σχεδόν 230 πλοία, ή το 13% του υπάρχοντος στόλου, σύμφωνα με την Gibson.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr