Η πτώση της διαθεσιμότητας που προβλέπεται για το 2025 συνδέεται με τις ταχύτητες πλεύσης των πλοίων οι οποίες αναμένεται να μειωθούν το 2025.
Οι επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν σχεδόν όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πλεύσουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας 10% στις μέσες αποστάσεις πλεύσης και στη ζήτηση πλοίων.
Η εκ νέου δρομολόγηση μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να επηρεάσει όλο το 2024. Η ζήτηση πλοίων εκτιμάται ότι αυξάνεται κατά 15,0% το 2024 και μειώνεται κατά 5,0% το 2025, εάν τα πλοία επιστρέψουν στη Διώρυγα του Σουέζ.
Οι μεγάλες αποστάσεις πλεύσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας οδήγησαν σε ελαφρά αύξηση των ταχυτήτων. «Αναμένουμε ότι η μέση ταχύτητα πλεύσης θα παραμείνει αυξημένη το 2024 αλλά θα πέσει το 2025», αναφέρει η BIMCO.
Το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης αναμένεται να παραμείνει σφικτό καθ' όλη τη διάρκεια του 2024. Η αποδυνάμωση θα μπορούσε να ξεκινήσει κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και θα επιταχύνει εάν τα πλοία επιστρέψουν στη Διώρυγα του Σουέζ.
Σύμφωνα με το ΔΝΤ, η παγκόσμια οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,2% το 2024 και το 2025. Από τις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, μόνο η ΕΕ θα αναπτυχθεί ταχύτερα από ό,τι το 2023.
Οι παραδόσεις πλοίων θα σημειώσουν νέο υψηλό ρεκόρ το 2024, ξεπερνώντας το ρεκόρ που σημειώθηκε το 2023. Ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 15,6% μεταξύ του 2023 και του 2025.
Η ανακύκλωση πλοίων (απόσυρση) αναμένεται να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα το 2024, καθώς η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνει τη ζήτηση για πλοία αλλά εκτιμάται ότι θα αυξηθεί το 2025.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr