«Για να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση πρέπει να ενταχθούν στο ταμείο ανάκαμψης, ώστε να υπάρξει σύμπραξη ιδιωτικού & κρατικού τομέα και ο στόλος να είναι βιώσιμος» είπε ο Χαράλαμπος Σημαντώνης και έκανε το προφίλ του ελληνόκτητου στόλου: "Ο στόλος εθνικών μεταφορών της shortsea ναυτιλίας αποτελείται από 102 πλοία εκ των οποίων τα 35 είναι general cargo με μέσο όρο ηλικίας τα 45 έτη, ενώ τα υπόλοιπα είναι πλοία μεταφοράς καυσίμων, με μέσο όρο ηλικίας τα 35 έτη. Τα πλοία shortsea εθνικών μεταφορών έχουν εξαιρετικά χαμηλά περιθώρια κερδοφορίας".
Όπως επεσήμανε: "μιλάμε για πράσινη μετάβαση του μαύρου λόγω της μεγάλης ηλικίας του στόλου".
Ο Χαράλαμπος Σημαντώνης εξήγησε ότι "θα μπορούσε να είναι χρυσή ευκαιρία κατασκευής νέων πράσινων πλοίων, αφού τα πλοία της shortsea ναυτιλίας διανύουν μικρές συγκεκριμένες αποστάσεις, χωρίς να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ταχύτητας που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα, επομένως έχουν τη δυνατότητα slowsteaming, καθώς και η χρήση μπαταριών είναι ευκολότερη, αφού μπορούν να πλέουν με μειωμένη ταχύτητα, διανύοντας μικρότερες αποστάσεις".
Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση των ναυπηγήσεων είπε: "τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι απαραίτητα για τον εκσυγχρονισμό του shortsea στόλου, έτσι ώστε το πλοίο να είναι βιώσιμο, αφού η πράσινη τεχνολογία σχεδόν διπλασιάζει την τιμή του πλοίου. Παράλληλα, πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές στα λιμάνια, γιατί πράσινο πλοίο χωρίς «πράσινο» λιμάνι δεν υπάρχει".
Τέλος επεσήμανε ότι "το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο οφείλει να εκσυγχρονιστεί και να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα, ώστε να διευκολύνει και να προωθεί την πράσινη μετάβαση, αντιμετωπίζοντας ορθολογιστικά παθογένειες του παρελθόντος και αποτινάσσοντας τις συμπλεγματικές δογματικές πολιτικές περασμένων δεκαετιών".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr