Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στην διάθεση τους ευρωπαϊκές αρχές Ιρανοί καθεστωτικοί έχουν ήδη περάσει ως ναυτικοί από τα λιμάνια της Ρουμανίας (Κωστάντζα), της Ισπανίας (Βαλένθια), της Ιταλίας (Ραβένα) και του Βελγίου (Αμβέρσα).
Όπως είναι ήδη γνωστό η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει κυρώσεις κατά του Ιράν εξαιτίας της καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και της εμπλοκής της χώρας στον πόλεμο Ουκρανίας – Ρωσίας. Μέχρι τώρα έχουν επιβληθεί κυρώσεις σε 230 περίπου φυσικά πρόσωπα και 42 κρατικούς οργανισμούς του Ιράν.
Τον περασμένο Μάιο, η ΕΕ επέβαλε και νέες κυρώσεις που στοχεύουν πρόσωπα ή οργανισμούς που συνδέονται με την πώληση ή συμμετοχή στη μεταφορά πυραύλων του Ιράν και drones προς την Ρωσία, αλλά και ένοπλες ομάδες που δρουν στην Μέση Ανατολή και την Ερυθρά Θάλασσα.
Εξάλλου η Telegraph, επικαλούμενη πηγές από το Ισραήλ, υποστηρίζει ότι το Ιράν χρησιμοποιεί ευρωπαϊκά λιμάνια για την κάλυψη των αποστολών όπλων στη Χεζμπολάχ.
Οι ίδιες πηγές είπαν στην Telegraph ότι η Χεζμπολάχ έχει παραλάβει πυραύλους και βόμβες από πλοία που συνεχίζουν να ελλιμενίζονται. Ευρωπαϊκά λιμάνια όπως το Βέλγιο, η Ισπανία και η Ιταλία. Αυτά τα όπλα χρησιμοποιήθηκαν κατά τις επιθέσεις της Χεζμπολάχ στο Ισραήλ.
Το 2022, το Γραφείο Εξωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ επέβαλε κυρώσεις σε μέλη διεθνούς δικτύου λαθρεμπορίου πετρελαίου που φέρεται να διευκόλυνε την παράνομη μεταφορά πετρελαίου αποφέροντας σημαντικά έσοδα στην Χεζμπολάχ και στους Φρουρούς της Επανάστασης.
Η χρηματοδότηση των εξτρεμιστικών ομάδων που δρουν στην Μέση Ανατολή και στην Ερυθρά Θάλασσα επιτυγχάνετε με αυτόν τον τρόπο, αναφέρουν Αμερικανοί αναλυτές οι οποίοι εκτιμούν ότι άμεσα ΗΠΑ και Ε.Ε. πρέπει να συνεργαστούν σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα.
Αλλαγές στους Κανονισμούς του ΙΜΟ
Εξάλλου οι ΗΠΑ ήδη έχουν απευθυνθεί προς την Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), από τον οποίον ζητούν να αναλάβει πρωτοβουλία για την αυστηροποίηση του υφιστάμενου καθεστώτος ασφάλειας των εμπορικών πλοίων.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
Nadimi, «ένοπλοι φρουροί» επί των εμπορικών πλοίων επιτρέπονται μόνο για την προστασία των πλοίων από πειρατικές επιθέσεις.
Τα κράτη καθορίζουν το επίπεδο ασφάλειας στα πλοία που έχουν υψωμένες τις σημαίες τους σκάφος και οι αρχές του κάθε κράτους είναι αυτές που εγκρίνουν τα σχέδια ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων και των απαιτήσεων για ένοπλο προσωπικό. Επίσης οι Αρχές Λιμένα των κρατών είναι αρμόδιες να τις δικές τους απαιτήσεις ασφαλείας για τα πλοία που ελλιμενίζονται στα λιμάνια τους.
Όσον αφορά τις πληροφορίες για ένοπλο προσωπικό που βρίσκεται επί Ιρανικών εμπορικών πλοίων ο ΙΜΟ ανέφερε ότι δεν διαθέτει συγκεκριμένα στοιχεία ή πληροφορίες.
Γιώργος Σκορδίλης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr