Όπως όλα δείχνουν στην Ελλάδα ο μεγάλος κερδισμένος από τον Διάδρομο των Ινδίων, αν και όποτε ενεργοποιηθεί θα είναι ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Το λιμάνι της συμπρωτεύουσας διατηρεί σταθερά την πρωτοκαθεδρία στις επιλογές των Ινδίων για την «απόβαση» τους επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Το ενδιαφέρον στοιχεία στην εξίσωση αυτή είναι πως και οι Δυτικοί που ενθαρρύνουν τις Ινδίες στο άνοιγμα αυτό αποδέχονται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως το πλέον κατάλληλο λιμάνι σήμερα στην Ελλάδα για να διαδραματίσει έναν ιδιαίτερα δυναμικό ρόλο στην Ινδικό Διάδρομο.
Ο Ινδικός Διάδρομος που αποφασίσθηκε πέρυσι στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των G20 στο Νέο Δελχί συνιστά ένα σχέδιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων το οποίο προβλέπει τη σύνδεση της Ινδίας με την Ευρώπη μέσω της Μέσης Ανατολής, μέσω δικτύων ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, σιδηροδρομικών γραμμών και λιμανιών.
Στην ουσία πρόκειται για ένα δίκτυο εμπορίου, μεταφορών και ενέργειας το οποίο λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τον Δρόμο του Μεταξιού της Κίνας με την οποία η αντιπαλότητα των Ινδιών έχει πλέον λάβει ιστορικές διαστάσεις.
Ωστόσο αυτό το φιλόδοξο σχέδιο παραμένει προς το παρόν στα χαρτιά καθώς οι συγκρούσεις στην Μέση Ανατολή δεν επιτρέπουν την ενεργοποίηση του αν και πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν πως εν τέλει η σύγκρουση Ισραήλ – Χαμάς και λοιπών προκλήθηκε από τον Δρόμο των Ινδιών.
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο οι Ινδοί κρατούν σταθερά ανοικτούς τους διαύλους επικοινωνίας με την Ελληνική πλευρά και ιδιαίτερα με τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης μια σχέση που αναμένεται να αναθερμανθεί προοδευτικά μετά την επανεκλογή Μόντι.
Γιώργος Σκορδίλης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr