Ο Τούρκος υπουργός υπογράμμισε ότι η Τουρκία θέλει να είναι μέρος αυτού του σχεδίου δημιουργώντας μια μέση οδό που θα συνδέει την Κίνα με την Ευρώπη και θα περνά από τη γειτονική χώρα.
Επίσης, η Άγκυρα ζητά να συμμετάσχει και στον «Δρόμο Ανάπτυξης» που δημιουργείται, θεωρώντας ότι η συμμετοχή της μαζί με το Ιράκ μπορεί να συνδέσει τον Περσικό Κόλπο με την Ευρώπη παρακάμπτοντας το Σουέζ.
Παράλληλα, η Τουρκία, στο πλαίσιο της ενίσχυσης του προφίλ της ως «στρατηγικά σημαντικού περιφερειακού παράγοντα μεταξύ Δύσης και Ανατολής»,
ανακοίνωσε την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Μπακού-Τιφλίδα-Καρς, ως εξέλιξη ιδιαίτερης σημασίας για την προοπτική του τοπικού διαδρόμου Zangezur (στενά συνδεδεμένο με την πορεία των σχέσεων μεταξύ Αζερμπαϊτζάν και Αρμενίας), αλλά και ευρύτερα, ως δυνητικό μέσο μεταφοράς σύνδεση της Ρωσίας, μέσω Γεωργίας, στην περιοχή.
Ο Uraloğlu πρόσθεσε ότι το έργο "Via Carpathia Otorol" σχετίζεται άμεσα με την Τουρκία λόγω της άμεσης σύνδεσής του με τον Κεντρικό Διάδρομο, ο οποίος ξεκινά από το λιμάνι της Klaipeda στη Λιθουανία και θα εκτείνεται μέσω Πολωνίας, Σλοβακίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας και καταλήγει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και προτείνουν την σύνδεση του ΟΛΘ με το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης.
Τόνισε επίσης ότι αυτό το έργο μπορεί επίσης να αποτελέσει σημαντικό πεδίο οικονομικής δραστηριότητας και ευκαιριών για την Τουρκία, λαμβάνοντας υπόψη την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα παραγωγής των τουρκικών εταιρειών στην παγκόσμια αγορά.
Ο Uraloğlu σημείωσε ότι το έργο του αυτοκινητόδρομου «Via Carpathia» θα εξασφαλίσει την άμεση παράδοση προϊόντων που παράγονται στην Τουρκία ή έρχονται στην Τουρκία μέσω του Κεντρικού Διαδρόμου και του Οδού Ανάπτυξης στις γειτονικές χώρες της Βαλτικής, της Αδριατικής, του Αιγαίου και της Μαύρης Θάλασσας και δήλωσε ότι αυτό το έργο θα έχει επίσης σημαντική συμβολή στις διεθνείς μεταφορές.
Γιώργος Σκορδίλης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr