Συνολικά 33 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης ληστείας κατά πλοίων καταγράφηκαν σε όλο τον κόσμο τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, αύξηση από τα 27 περιστατικά που είχαν αναφερθεί για την ίδια περίοδο του 2023, σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC).
Ο γενικός γραμματέας του ICC, John Denton, σχολίασε σχετικά: «Η αναζωπύρωση της δραστηριότητας των Σομαλών πειρατών είναι ανησυχητική και τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι ζωτικής σημασίας η προστασία του εμπορίου, η διασφάλιση των δρομολογίων και η ασφάλεια των ναυτικών που διατηρούν το εμπόριο σε κίνηση. Πρέπει να ληφθούν όλα τα μέτρα για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης ελεύθερης ροής των εμπορευμάτων σε όλες τις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού».
Η επιστροφή των Σομαλών πειρατών έρχεται σε μια εποχή που οι Χούθι της Υεμένης βάλλουν, επίσης, εναντίον εμπορικών πλοίων που περνούν από τις ακτές τους, με περίπου 80 πλοία να έχουν γίνει στόχος τους τελευταίους έξι μήνες.
Ως αποτέλεσμα των αυξημένων ανησυχιών για την ασφάλεια της εμπορικής ναυτιλίας, οι τιμές των ιδιωτικών φρουρών ασφαλείας επί των πλοίων έχουν εκτοξευθεί, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Splash Extra, με πολλούς πρώην στρατιώτες να επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση.
Η εταιρεία Subrosa Group, ειδικός σε θέματα ασφάλειας με έδρα το Λονδίνο, εγκαινίασε χθες ένα ολοκαίνουργιο τμήμα ναυτικής ασφάλειας. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Niall Burns, σχολίασε: «Η Subrosa είναι ένα νέο τμήμα του τομέα της ασφάλειας:Η ίδρυση του τμήματος ναυτικής ασφάλειας είναι μια άμεση απάντηση στην κρίσιμη ανάγκη για ένοπλη προστασία των μεγάλων πλοίων που πλέουν σε όλο και πιο επικίνδυνα ύδατα, παγκοσμίως. Τα περιστατικά ναυτικών επιθέσεων αυξάνονται ανησυχητικά, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια, την προστασία και την ευημερία των ναυτικών σε καθημερινή βάση καθώς διασχίζουν τους ωκεανούς».
Η αύξηση της ζήτησης για τις ιδιωτικές εταιρείες ναυτιλιακής ασφάλειας (PMSC) έφερε για άλλη μια φορά εκκλήσεις για μεγαλύτερη ρύθμιση στον κλάδο αυτό.
Ο αριθμός των PMSC κορυφώθηκε το 2011, κατά τη διάρκεια του προηγούμενου κύκλου της σομαλικής πειρατείας, όταν 11 νέες PMSC έκαναν αίτηση κάθε μήνα, για ένταξη στην Ένωση Ασφάλειας της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας, έναν οργανισμό που διαλύθηκε το 2016.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr