Ο τερματικός σταθμός RWG είναι ήδη πλήρως αυτοματοποιημένος και ουδέτερος ως προς τις εκπομπές CO2 και η κατασκευή εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης από την ξηρά σημαίνει ότι τα πλοία δεν θα εκπέμπουν πλέον μικροσωματίδια, άζωτο και CO2 όταν βρίσκονται στον προβλήτα. Οι εγκαταστάσεις αυτές θα μειώσουν, επίσης, την ηχορύπανση.
Οι πρώτες θέσεις ελλιμενισμού αναμένεται να εξοπλιστούν με ενέργεια από ξηράς από το 2026 και μετά, γεγονός που θα φέρει τον σταθμό RWG μπροστά από τον ευρωπαϊκό κανονισμό, ο οποίος ορίζει ότι όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα επιβατηγά και τα κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα μεγαλύτερη από 5.000 dwt πρέπει να χρησιμοποιούν ενέργεια από ξηράς μέχρι το 2030, στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Η αρχή του RWG δήλωσε ότι θα σχεδιάσει, θα χρηματοδοτήσει και θα κατασκευάσει η ίδια τα συστήματα ηλεκτροδότησης.
Η αρχή του λιμένα του Ρότερνταμ και του RWG υπέγραψαν μνημόνιο που περιλαμβάνει συμφωνίες για την ανταλλαγή γνώσεων και δεδομένων σχετικά με την κατασκευή και τη χρήση της ενέργειας από την ξηρά, αλλά και τα έργα που απαιτεί αυτό το εγχείρημα.
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την απόφαση της RWG να επενδύσει, ως ο πρώτος ευρωπαϊκός φορέας εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού βαθέων υδάτων, στην ενέργεια από ξηράς. Πρόκειται για μια περαιτέρω συμβολή στη βιωσιμότητα της αλυσίδας εφοδιασμού που διέρχεται από το Ρότερνταμ και εξυπηρετεί τους κοινούς μας πελάτες», δήλωσε ο Boudewijn Siemons, Διευθύνων Σύμβουλος και προσωρινός COO της Αρχής του Λιμένα του Ρότερνταμ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr