Οι δύο συμφωνίες χρηματοδότησης αφορούν δύο suezmax χωρητικότητας 157.000 dwt, το Eco West Coast και το Eco Malibu. Η διάρκεια των συμφωνιών είναι δεκαετής και η εταιρεία έχει διαρκείς επιλογές για την εξαγορά των πλοίων σε συμφωνημένες τιμές. Η Top Ships έχει το δικαίωμα να εξασκήσει το δικαίωμα επαναγοράς μετά το πρώτο έτος για το Eco Malibu και μετά το δεύτερο έτος για το Eco West Coast.
Στο τέλος των δέκα ετών, η εταιρεία πρέπει να εξαγοράσει τα πλοία έναντι τιμήματος 19 εκατ. δολαρίων ανά πλοίο. Οι συμφωνίες φέρουν επιτόκιο 2,65% συν SOFR για το Eco West Coast και 2,5% συν SOFR για το Eco Malibu και έχουν χρονοδιάγραμμα απόσβεσης 2,2 εκατ. δολάρια ετησίως, ανά πλοίο.
Το όφελος από τις συμφωνίες χρηματοδότησης ανέρχεται σε 41 εκατ. δολάρια ανά πλοίο ή 82 εκατ. δολάρια συνολικά, εκ των οποίων τα 61,2 εκατ. δολάρια χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή προηγούμενης χρηματοδότησης των πλοίων.
Η εταιρεία υπό την ηγεσία του Ευάγγελου Πιστιόλη σύναψε επίσης συμφωνίες χρηματοδότησης για δύο δεξαμενόπλοια VLCC χωρητικότητας 300.000 dwt, το Julius Caesar και το Legio X Equestris. Η διάρκεια των συμφωνιών χρηματοδότησης για τα VLCC είναι οκτώ έτη και μετά το πρώτο έτος, η εταιρεία μπορεί να εξαγοράσει τα πλοία σε καθορισμένες τιμές αγοράς.
Στο τέλος των οκτώ ετών, η Top Ships πρέπει να εξαγοράσει τα πλοία έναντι 37,5 εκατ. δολαρίων ανά πλοίο. Οι συμφωνίες για τα πλοία VLCC προβλέπουν σταθερό ποσό για τη μίσθωση bareboat, ύψους 7,3 εκατ. δολαρίων ετησίως, το οποίο περιλαμβάνει τους τόκους αλλά και ποσό για την αποπληρωμή του κεφαλαίου. Το όφελος από τις συμφωνίες ανέρχεται σε 125 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 97,9 εκατ. χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή προηγούμενης χρηματοδότησης των πλοίων.
Το τελευταίο πλοίο για το οποίο η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία χρηματοδότησης leaseback είναι το δεξαμενόπλοιο προϊόντων MR 50.000 dwt Eco Marina Del Ray.
Η διάρκεια της συμφωνίας αυτής είναι επτά έτη και μετά το πρώτο έτος, η εταιρεία έχει δικαίωμα προαίρεσης για την εξαγορά του πλοίου. Στο τέλος της επταετίας, η Top Ships έχει την επιλογή να εξαγοράσει το πλοίο έναντι τιμήματος 14 εκατ. δολαρίων.
Η συμφωνία φέρει επιτόκιο 2,6% συν SOFR και έχει χρονοδιάγραμμα απόσβεσης 2 εκατ. δολάρια ετησίως. Το όφελος θα ανέλθει στα 28 εκατ. δολάρια, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή της υφιστάμενης χρηματοδότησης του πλοίου.
Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, τα έσοδα, μετά την αποπληρωμή προηγούμενων χρεών των ήδη ολοκληρωμένων χρηματοδοτήσεων, ανέρχονται σε 47,9 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 43,9 εκατ. δολάρια χρησιμοποιήθηκαν για την πλήρη εξόφληση των ανεξόφλητων προνομιούχων μετοχών «Series F» perpetual της εταιρείας, που κατείχε συνδεδεμένο μέρος.
«Το ποσό των μετρητών που απελευθερώθηκαν από τις ολοκληρωμένες συμφωνίες αντιστοιχεί περίπου στο 77% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της εταιρείας. Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα επίπεδα χρέους του στόλου μας μετά τις αναχρηματοδοτήσεις, η μόχλευση του στόλου παραμένει σε ένα πολύ συντηρητικό επίπεδο περίπου 45%», δήλωσε ο Ευάγγελος Πιστιόλης, πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής της Top Ships στο Splash247.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr