Τα στοιχεία της Clarksons Research δείχνουν ότι 89 πλοία LNG - με συνδυασμένη χωρητικότητα 14,9 εκατ. κυβικών μέτρων - πρόκειται να παραδοθούν φέτος, περισσότερα από το διπλάσιο του μέσου όρου των περασμένων 10 ετών, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 48% σε σχέση με το τρέχον ρεκόρ χωρητικότητας 10,1 εκατ. κυβικών μέτρων, που παραδόθηκαν πριν από τρία χρόνια.
Άλλη μια ισχυρή χρονιά παραδόσεων πλοίων αναμένεται το 2025, καθώς προβλέπεται να παραδοθούν, αρχικά, πλοία χωρητικότητας 14,5 εκατ. κυβικών μέτρων, ενώ 131 πλοία χωρητικότητας 22,9 εκατ. κυβικών μέτρων έχουν ήδη παραγγελθεί για παράδοση το 2026-2027.
«Με περίπου το 90% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί να έχουν ήδη δεσμευτεί σε έργα -αν και υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να χαθεί κάποιο έργο- παραμένουν οι προσδοκίες για ρεκόρ νέων έργων και ταχεία αύξηση του εμπορίου κατά το 2025-27, εργασίες που θα απορροφήσουν τις μεγάλες παραδόσεις πλοίων, καθώς ο τομέας περνά σε μια σημαντική φάση επέκτασης», σημειώνει η Clarksons στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της.
Τις παραδόσεις πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, που φέτος πραγματοποιούνται κάθε τέσσερις ημέρες, ξεπερνά μόνο ένας άλλος τομέας. Αυτός των containerships.
Το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν 478 containerships χωρητικότητας 3,1 εκατ. teu, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO. Σύμφωνα με τη BIMCO, φέτος παραδίδονται κάθε μέρα 1,31 νεότευκτα containerships.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr