• Οι κάτοχοι διπλώματος Πλοιάρχου Β’ και Γ’ και Μηχανικού Β’ και Γ’ κατατάσσονται στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου επαγγελματικών Προσόντων (ΕΠΠ).
• Οι κάτοχοι διπλώματος Πλοιάρχου Α’ και Μηχανικού Α’ διαθέτουν όλες τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες για να καταταγούν στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων.
Το επίπεδο 6 (Bachelor Degree) αφορά στους πτυχιούχους πανεπιστημίου, Πτυχιούχους πρωην ΤΕΙ και πτυχιούχους ανώτατης εκπαίδευσης. Όπως τονίζεται η κατάταξη αυτή αφορά στο επίπεδο επαγγελματικών προσόντων και μόνο, το οποίο προκύπτει ως μια μακρόχρονη διαδικασία συνδυασμού απόκτησης πρόσθετων γνώσεων (από ΚΕΣΕΝ ή Ν.Ε.Κ.Ε.) και απόκτησης δεξιοτήτων μετά από πολυετή θαλάσσια υπηρεσία και επομένως δεν συσχετίζεται με το επίπεδο προσόντων εκπαίδευσης των αποκτηθέντων πτυχίων.
Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση, τονίζει η μελέτη, για την διατήρηση υψηλού επιπέδου ναυτικών σπουδών αποτελεί η εξασφάλιση επαρκούς και υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Σημειώνεται, όπως ανέφερε πρόσφατα ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, έως το 2030, παγκοσμίως σε ένα σύνολο 2 εκατ. ναυτικών οι 800.000 θα πρέπει να εκπαιδευτούν σε πλοία νεότερης τεχνολογίας και ιδιαιτέρως στα LNG.
Χρειαζόμαστε νέους στο ναυτικό επάγγελμα για να κρατήσουμε την ελληνική σημαία αλλά και να έχουμε ένα αξιόπιστο προσωπικό στα πλοία μας, έχει τονίσει ο κ. Στυλιανίδης, που πρόσφατα είχε ελαφές και στις Βρυξέλλες για το ζήτημα, χαρακτηρίζοντας το 2024 «έτος ναυτικής εκπαίδευσης»
Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι κατά την ομιλία του στη Βουλή για τον προϋπολογισμό ο κ. Στυλιανίδης υπογράμμισε ότι «έχουμε ήδη ξεκινήσει μια δημόσια διαβούλευση, υπάρχουν κάποιες σεβαστές αντιδράσεις, έτσι γίνεται πάντα στις δημόσιες διαβουλεύσεις. Θα καταλήξουμε όμως. Δεν θα μείνουμε μόνο ως φιλολογικός όμιλος σε κουβέντες. Θα καταλήξουμε σε συγκεκριμένα συμπεράσματα που θα τα φέρουμε μπροστά στο εθνικό κοινοβούλιο για τα θέματα ναυτικής εκπαίδευση».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr