Μέχρι σήμερα, οι Χούθι έχουν εξαπολύσει δεκάδες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, υποστηρίζοντας πως οι επιθέσεις είναι μία ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.
Τον περασμένο μήνα, οι ΗΠΑ σχημάτισαν πολυεθνικό ναυτικό συνασπισμό για την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θαλάσσια. Ο αμερικανικός στρατός, σε ορισμένες περιπτώσεις μαζί με τον βρετανικό, πραγματοποίησε πλήγματα σε εγκαταστάσεις των Χούθι στην Υεμένη, με στόχο να μειωθούν οι δυνατότητες του κινήματος, που υποστηρίζεται από το Ιράν.
«Η παραφροσύνη και η βλακεία των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου αποβαίνει εναντίον τους: πλέον κανένα από τα πλοία τους δεν θα μπορεί να περάσει από μια από τις κυριότερες εμπορικές οδούς στον κόσμο. Οι απώλειες για τις επιτιθέμενες χώρες είναι υψηλότερες από τις απώλειες για την Υεμένη», δήλωσε ο Μοχάμεντ αλ Μπουχάιτι, μέλος του ανώτατου πολιτικού συμβουλίου των Χούθι.
«Σε ό,τι αφορά άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας και της Ρωσίας, οι θαλάσσιες μεταφορές τους στην περιοχή δεν απειλούνται. Είμαστε έτοιμοι να εγγυηθούμε την ασφαλή διέλευση των πλοίων τους από την Ερυθρά Θάλασσα», πρόσθεσε.
«Όμως για τα ισραηλινά πλοία, ή αυτά που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Ισραήλ, δε δίνουμε την παραμικρή πιθανότητα να διέλθουν από την Ερυθρά Θάλασσα», συμπλήρωσε, εξηγώντας πως «σκοπός μας είναι να αυξηθεί το οικονομικό κόστος για το εβραϊκό κράτος ώστε να σταματήσει το μακελειό στη Γάζα».
Σύμφωνα με το Διεθνές Επιμελητήριο Εμπορικής Ναυτιλίας (ICS), από την Ερυθρά Θάλασσα περνάει το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.
Εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, τα ασφαλιστικά κόστη έχουν απογειωθεί, με αποτέλεσμα πολλές μεγάλες ναυτιλιακές να επιλέγουν τη διαδρομή γύρω από την Αφρική. Αυτό έχει καταστήσει τις θαλάσσιες μεταφορές πιο χρονοβόρες και έχει αυξήσει το κόστος των ναύλων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr