Επί του παρόντος, περίπου 200.000 εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονται καθημερινά μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, από περίπου 500.000 την ημέρα τον Νοέμβριο, σύμφωνα με το ινστιτούτο IfW Kiel.
Οι εκτροπές των δρομολογίων ως απάντηση στις επιθέσεις οδήγησαν τα ταξίδια μεταξύ ασιατικών κέντρων παραγωγής και Ευρωπαίων καταναλωτών να διαρκούν έως και 20 ημέρες περισσότερο, δήλωσε ο Τζούλιαν Χινς, διευθυντής του ερευνητικού κέντρου εμπορικής πολιτικής του IfW Kiel.
«Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα μειούμενα εμπορικά στοιχεία για τη Γερμανία και την ΕΕ, καθώς τα μεταφερόμενα αγαθά βρίσκονται τώρα στη θάλασσα και δεν έχουν ήδη εκφορτωθεί στα λιμάνια όπως είχε προγραμματιστεί», ανέφερε ο Χινς σε δήλωση.
Ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk και η Hapag-Lloyd στέλνουν τα πλοία τους σε μεγαλύτερα και ακριβότερα ταξίδια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής.
Οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν μαχητές Χούθι στην Υεμένη έχουν εντείνει τις επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή του Κόλπου τους τελευταίους μήνες για να δείξουν την υποστήριξή τους στην παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση Χαμάς που πολεμά το Ισραήλ στη Γάζα.
Ανά περιοχή, ο δείκτης εμπορίου του IfW Kiel για τον Δεκέμβριο έδειξε ότι οι εξαγωγές από και οι εισαγωγές προς την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 2% και 3,1%, αντίστοιχα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες σημείωσαν πτώση 1,5% στις εξαγωγές και πτώση 1% στις εισαγωγές, αν και ο εμπορικός δρόμος της Ερυθράς Θάλασσας είναι λιγότερο κρίσιμος για τη χώρα αυτή.
Το εμπόριο της Κίνας αποτέλεσε εξαίρεση, με τις εξαγωγές να αυξάνονται κατά 1,3% και τις εισαγωγές να ανεβαίνουν κατά 3,1%. Το ινστιτούτο είπε ότι αυτό οφείλεται πιθανότατα στο επερχόμενο κινεζικό νέο έτος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr