Οι επιθέσεις ανάγκασαν τα πλοία να επαναδρομολογήσουν γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, αυξάνοντας το κόστος για τα πλοία, αν και οι τιμές παραμένουν πολύ κάτω από τα επίπεδα της εποχής COVID.
Η εμπορική οδός χρησιμοποιείται από το ένα τρίτο του παγκόσμιου φορτίου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για την αποφυγή επιθέσεων αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ' επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπη.
Εκατοντάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τάνκερ έχουν αλλάξει δρομολόγιο, προσθέτοντας 7-20 ημέρες στα ταξίδια τους.
Τα ποσοστά από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκαν σε περισσότερα από 4.000 $ ανά 40 πόδια. εμπορευματοκιβωτίων αυτή την εβδομάδα, με τις τιμές από την Ασία στη Μεσόγειο να εκτινάσσονται στα 5.175 δολάρια, σύμφωνα με το Reuters, επικαλούμενο τη διεθνή πλατφόρμα κρατήσεων ναύλων και πληρωμών Freightos (CRGO).
Οι τιμές για αποστολές από την Ασία στην Ανατολική Ακτή της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκαν κατά 55% στα 3.900 $ ανά 40 πόδια. Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων και της Δυτικής Ακτής αυξήθηκαν κατά 63% σε περισσότερα από 2.700 δολάρια πριν από τις αναμενόμενες εκτροπές φορτίου για να αποφευχθούν ζητήματα που σχετίζονται με την Ερυθρά Θάλασσα.
Οι σχετικές μετοχές, που ενδεχομένως να επηρεαστούν από τα παραπάνω περιλαμβάνουν την ZIM Integrated Shipping (NYSE:ZIM), η οποία έκλεισε την Τετάρτη +9,5% στο υψηλότερο κλείσιμό της από τον Αύγουστο, καθώς και οι Danaos (DAC), Global Ship Lease (GSL), Matson (MATX), Navios Maritime Partners ( NMM), Eagle Bulk Shipping (EGLE), International Seaways (INSW), Star Bulk Carriers (SBLK), Diana Shipping (DSX), Genco Shipping (GNK), Ardmore Shipping (ASC), Safe Bulkers (SB), Grindrod Shipping.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr