Να σημειωθεί ότι με βάση, σχετική ανακοίνωση της Ένωσης το μοναδικό λιμάνι που μέχρι τώρα έχει εκδώσει σχετικό κανονισμό είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.), στον οποίο μάλιστα αποδίδονται “εύσημα”.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση της Ένωσης, ο ΟΛΘ είναι ιστορικά ο πρώτος φορέας διαχείρισης λιμένος, που αντιλαμβάνεται την ανάγκη για άμεση και πλήρη εφαρμογή το νέου θεσμικού πλαισίου , όπως προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. συμβαδίζει με τις προδιαγραφές, που, ήδη, έχει θέσει ο Όμιλος των ΕΛ.ΠΕ. για τις λιμενικές εγκαταστάσεις του, προκειμένου να διασφαλίσει τις διαδικασίες ασφαλούς ρυμούλκησης των δεξαμενοπλοίων και εν γένει των πλοίων μεταφοράς ορυκτών καυσίμων, κάτι που πιστοποιεί το επίπεδο ασφάλειας που διαμορφώνεται.
“Ο Κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θεσπίζοντας τις ελάχιστες προδιαγραφές πυρόσβεσης των ρυμουλκών πλοίων, επιλύει σημαντικά το ζήτημα πυρόσβεσης που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά λιμάνια τα περισσότερα των οποίων δεν διαθέτουν ικανό και επαρκές δίκτυο πυρόσβεσης τόσο για τις εγκαταστάσεις τους όσο και για τα πλοία που καταπλέουν σε αυτές. Επίσης, η απαίτηση χρήσης ισχυρότερων σε ελκτική δύναμη ρυμουλκών ενισχύει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα καθώς μειώνεται ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός ρυμουλκών για ορισμένες κατηγορίες πλοίων, σε σύγκριση με τον εν’ ισχύ Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης Νο 69.” υπογραμμίζει σε δήλωσή του, με αφορμή τις αποφάσεις του Ο.Λ.Θ. Α.Ε., ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, τονίζοντας ότι η Ένωση παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων.
“Το Π.Δ. και ο κανονισμός, που πρώτος θέτει σε τροχιά ο Ο.Λ.Θ., αποτελεί βήμα εκσυγχρονισμού για τη λιμενική μας βιομηχανία και δίνει ορίζοντα ορθολογικής ανάπτυξης στον κλάδο ρυμούλκησης. Πρόκειται για μονόδρομο που οφείλουν να ακολουθήσουν όλοι οι Λιμενικοί Οργανισμοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.” καταλήγει ο κ. Ξηραδάκης τονίζοντας την ανάγκη για καθολική προσαρμογή των εμπλεκομένων επιχειρηματιών αλλά και των λιμένων, στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022).
Η ανακοίνωση
Τα εύσημα στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.), που, ήδη, εξέδωσε τον προβλεπόμενο από το ΠΔ 83/2022 σχετικό κανονισμό, αποδίδει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Ο Ο.Λ.Θ. Α.Ε. είναι ιστορικά ο πρώτος φορέας διαχείρισης λιμένος, που αντιλαμβάνεται την ανάγκη για άμεση και πλήρη εφαρμογή το νέου θεσμικού πλαισίου , όπως προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022, το οποίο ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο τους διεθνείς κανονισμούς του ΙΜΟ και των Αναγνωρισμένων Οργανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θεσπίζοντας κανονισμό ασφαλούς ρυμούλκησης των πλοίων, που αποπλέουν ή καταπλέουν στη ζώνη ευθύνης του, σύμφωνα με τα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμένων.
“Ο Κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θεσπίζοντας τις ελάχιστες προδιαγραφές πυρόσβεσης των ρυμουλκών πλοίων, επιλύει σημαντικά το ζήτημα πυρόσβεσης που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά λιμάνια τα περισσότερα των οποίων δεν διαθέτουν ικανό και επαρκές δίκτυο πυρόσβεσης τόσο για τις εγκαταστάσεις τους όσο και για τα πλοία που καταπλέουν σε αυτές. Επίσης, η απαίτηση χρήσης ισχυρότερων σε ελκτική δύναμη ρυμουλκών ενισχύει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα καθώς μειώνεται ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός ρυμουλκών για ορισμένες κατηγορίες πλοίων, σε σύγκριση με τον εν’ ισχύ Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης Νο 69.” υπογραμμίζει σε δήλωσή του, με αφορμή τις αποφάσεις του Ο.Λ.Θ. Α.Ε., ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων Παύλος Ξηραδάκης, τονίζοντας ότι η Ένωση παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. συμβαδίζει με τις προδιαγραφές, που, ήδη, έχει θέσει ο Όμιλος των ΕΛ.ΠΕ. για τις λιμενικές εγκαταστάσεις του, προκειμένου να διασφαλίσει τις διαδικασίες ασφαλούς ρυμούλκησης των δεξαμενοπλοίων και εν γένει των πλοίων μεταφοράς ορυκτών καυσίμων, κάτι που πιστοποιεί το επίπεδο ασφάλειας που διαμορφώνεται.
“Το Π.Δ. και ο κανονισμός, που πρώτος θέτει σε τροχιά ο Ο.Λ.Θ., αποτελεί βήμα εκσυγχρονισμού για τη λιμενική μας βιομηχανία και δίνει ορίζοντα ορθολογικής ανάπτυξης στον κλάδο ρυμούλκησης. Πρόκειται για μονόδρομο που οφείλουν να ακολουθήσουν όλοι οι Λιμενικοί Οργανισμοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.” καταλήγει ο κ. Ξηραδάκης τονίζοντας την ανάγκη για καθολική προσαρμογή των εμπλεκομένων επιχειρηματιών αλλά και των λιμένων, στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr