Ειδικότερα, ο αριθμός των ελληνόκτητων τάνκερ, που θα μεταβούν στη Ρωσία, θα μειωθεί κατά ένα τέταρτο αυτόν τον μήνα σε σύγκριση με τον προηγούμενο και έχει μειωθεί κατά 60% από τον Ιούνιο, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το πρακτορείο ειδήσεων. Αυτό μπορεί κάλλιστα να ανησυχήσει τους αξιωματούχους του Κρεμλίνου, επειδή η χώρα εξακολουθεί να χρειάζεται βοήθεια από ξένους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων για να διοχετεύσει όλα τα βαρέλια της στην παγκόσμια αγορά.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών… τρόμαξε ορισμένους πλοιοκτήτες ζητώντας τους να εξηγήσουν τι είχαν κάνει για να συμμορφωθούν με το πλαφόν της G7 για το ρωσικό πετρέλαιο. Αξιωματούχοι από δύο εταιρείες με έδρα την Αθήνα δήλωσαν αμέσως μετά ότι βαδίζουν προσεκτικά, ενώ παράλληλα αξιολογούσαν την κατάσταση.
Αυτό το «καμπανάκι» φαίνεται να επιβεβαιώνεται στην παρακολούθηση πλοίων που συνέταξε το Bloomberg, η οποία δείχνει ότι τα ελληνικά τάνκερ θα μεταφέρουν μόλις 15 φορτία αργού πετρελαίου τύπου Urals, που θα φορτωθούν από λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας, μέσα στο Νοέμβριο. Τον Οκτώβριο είχαν μετακινηθεί 20.
Το πλαφόν της G7 σημαίνει ότι οι εταιρείες στην ΕΕ επιτρέπεται να μεταφέρουν ρωσικό αργό μόνο εάν τα φορτία κοστίζουν 60 δολάρια το βαρέλι ή λιγότερο. Παρά το γεγονός ότι τα Urals είχαν «εκτιναχθεί» πάνω από αυτό το επίπεδο τον Ιούλιο, το εμπόριο δεν σταμάτησε.
Η φαινομενική μείωση της ελληνικής συμμετοχής συνέπεσε με ενδείξεις ότι οι συνολικές εξαγωγές της Ρωσίας επίσης θα μειωθούν. Μια τέτοια πτώση θα ήταν αντίθετη με τον στόχο του ανώτατου ορίου τιμών, που είναι να διατηρήσει τη ροή του ρωσικού πετρελαίου, ενώ στερούσε από τη Ρωσία έσοδα. Είναι ακόμα πιθανό ότι ορισμένοι Έλληνες εφοπλιστές θα επιστρέψουν στο ρωσικό εμπόριο μόλις έχουν χρόνο να αξιολογήσουν πλήρως τις επιστολές του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ.
Εάν οι τρέχοντες ρυθμοί των εξαγωγών συνεχιστούν και τα φορτία, που έχουν ήδη προγραμματιστεί, προχωρήσουν όπως είχε προγραμματιστεί, οι αποστολές αργού της Ρωσίας θα μπορούσαν να μειωθούν κατά περίπου 150.000 βαρέλια την ημέρα αυτόν τον μήνα. Αυτό είναι παρόμοιο με τη μείωση της ποσότητας πετρελαίου που θα μετακινήσουν τα ελληνικά τάνκερ, αν και είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Μόσχα λαμβάνει τα δικά της μέτρα για να περιορίσει την προσφορά μαζί με άλλα μέλη του OPEC+.
Τα ελληνόκτητα πλοία εξακολουθούν να μεταφέρουν περίπου το ένα πέμπτο όλων των ρωσικών φορτίων Urals και περίπου ένα στα επτά όλων των φορτίων ρωσικού αργού, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αποστέλλονται από τερματικούς σταθμούς στις ακτές του Ειρηνικού και της Αρκτικής της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης σκαφών του Bloomberg.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr