Σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας για τον Απρίλιο ο ενεργός στόλος δεξαμενόπλοιων ανέρχεται στα 7,481 πλοία, με τα «μοντέρνα» πλοία (έως 10 ετών) να αποτελούν το 36,5% του στόλου, το 34,5% είναι μεταξύ 16-21 ετών και το 29% αποτελείται από πλοία μεταξύ 11-15 ετών.
Μέσα στους επόμενους 32 μήνες ο ενεργός στόλος θα μεγαλώσει μόλις κατά 1% καθώς 348 νεότευκτα δεξαμενόπλοια θα ενταχθούν σε αυτόν, ωστόσο 270 πλοία θα πάνε για ανακύκλωση.
Ως αποτέλεσμα, μέχρι το τέλος του 2025, τα «γερασμένα» δεξαμενόπλοια (16-21+ ετών) θα έχουν αξιοσημείωτη αύξηση και θα αποτελούν το 48% του ενεργού στόλου.
Από την άλλη τα μοντέρνα δεξαμενόπλοια (0-10 ετών) θα μειωθούν κατά 2,3% στα 2,695 πλοία την ίδια περίοδο.
Πιο συγκεκριμένα, εστιάζοντας στους τύπους VLCC και Suezmax, με την τελευταία φορά που έγινε παραγγελία για τον πρώτο να είναι τον Αύγουστο του 2022 (Με βάση τα στοιχεία του Απριλίου 2023), ο οίκος παρατηρεί μια αμελητέα ανάπτυξη μέχρι το τέλος του 2025 .
Mέσα στους επόμενους 32 μήνες, 13 νεότευκτα VLCC θα προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο. Ωστόσο, 25 πλοία VLCC ενδέχεται να πάνε για ανακύκλωση (8 το χρόνο κατά μέσο όρο).
Με άλλα λόγια, ο τύπος VLCC μπορεί να μειωθεί ελαφρώς μέχρι το τέλος του 2025. Στον τύπο Suezmax, ο οίκος αναμένει σχεδόν τους ίδιους αριθμούς με τώρα, καθώς 23 νέα πλοία πρόκειται να εισέλθουν στον ενεργό στόλο δεξαμενόπλοιων, ενώ υπολογίζει 18 Suezmaxes (με μέσο όρο 6 πλοία ετησίως με βάση τα τελευταία 20 χρόνια Suezmaxes που πήγαν για ανακύκλωση) να κατεδαφιστούν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr