Συγκεκριμένα, η Επιτροπή φαίνεται να βρίσκει αρκετά τρωτά σημεία στη συμφωνία.
Βασικό σημείο που πυροδότησε την αντίδραση της Επιτροπής, ήταν το οικονομικό τίμημα για την υποπαραχώρηση που ανέρχεται περίπου σε 33,9 εκατ. ευρώ, σε όρους ονομαστικής αξίας, με τη συγκεκριμένη διατύπωση να μην περνάει από το αρμόδιο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Αντίστοιχα δεν πέρασαν και τα πλάνα για το ύψος των επενδύσεων που είναι τα 36 εκατ. ευρώ.
Τα επενδυτικά πλάνα της κοινοπραξίας για τον Λιμένα
Η κοινοπραξία International Port Investments Kavala που απαρτίζεται από τις Black Summit Financial Group, EFA GROUP, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προγραμματίζει μια σειρά από επενδύσεις που αφορούν:
- Tην κατασκευή κτιρίων για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της Λιμενικής Αρχήε, του τελωνειακού σταθμού και της Πλοηγικής Υπηρεσίας
- Την εκπόνηση μελέτης αναδάσωσης για την περιοχή των Άσπρων Χωμάτων
- Την εκπόνηση της αναδάσωσης
- Τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της περιοχής στη διάρκεια της 40ετίας.
Διαφορά... εκατομμυρίων στο «πραγματικό» αντίτιμο
Τι αναγράφεται ουσιαστικά στη συμφωνία υποπαραχώρησης του λιμένος που θα έχει 40ετή ισχύ;
Ότι, η κοινοπραξία θα δίνει μηνιαίο μίσθωμα 1.200 ευρώ που σε ετήσια βάση φτάνει τις 14.400 ευρώ. Αν το ποσό αυτό πολλαπλασιαστεί επί 40 έτη που διαρκεί η συμφωνία ανέρχεται στις 576.000 ευρώ.
Επιπλέον, έχει καταβληθεί από την κοινοπραξία προκαταβολή ύψους 1,8 εκατ. ευρώ που προστιθέμενα στις 576.000 φτάνουν περίπου τα 2,3 εκατ. ευρώ.
Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς, πως με το ποσό των 2,3 εκατ. ευρώ η κοινοπραξία θα είχε στην κατοχή της λιμάνι με έκταση 282.000 τ.μ, ενώ σε όρους ονομαστικής αξίας το τίμημα ήταν ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί τέλος ότι αν η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, πάρει αρνητική απάντηση για δεύτερη φορά από το αρμόδιο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα αναγκαστεί να αναθεωρήσει τη σύμβαση υποπαραχώρησης του Λιμένα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr