Η έκθεση υπογραμμίζει τη γενικότερη έλλειψη βασικών παροχών όπως η πρόσβαση σε προϊόντα υγιεινής, επαρκείς εγκαταστάσεις απόρριψης, καθώς και το ακατάλληλο μέγεθος των ρούχων, των παπουτσιών και του εξοπλισμού ατομικής προστασίας, η έλλειψη του οποίου «κρούει καμπανάκια» για την ασφάλεια τους.
Βέβαια, υπάρχουν και ναυτιλιακές εταιρείες που ξεκινούν να επενδύουν σε αυτές τις παροχές.
Υπενθυμίζουμε το παράδειγμα της Synergy, που πρόσφατα δημιούργησε νέο προστατευτικό εξοπλισμό (ΜΑΠ) για τις γυναίκες ναυτικούς της, με τις υψηλότερες προδιαγραφές, τον οποίο διένειμε σε όλο το γυναικείο πλήρωμα, σε περισσότερα από 60 πλοία που διαχειρίζεται σε όλο τον κόσμο.
Από την άλλη βέβαια, ακόμα περισσότερες είναι οι ναυτιλιακές που θεωρούν μεγάλο το κόστος για τέτοιες παροχές, δεδομένου ότι αφορούν ένα πολύ μικρό μέρος του εργατικού δυναμικού της, σημειώνει και η ημερήσια έκθεση της Lloyd΄s List.
Σε πρόσφατη έρευνα του IMO, καταγράφεται ότι οι γυναίκες αποτελούν το 29% της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ωστόσο μόλις το 2% είναι ναυτικοί.
Όπως σημειώνει και η Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, Helen Sampson, που συνυπογράφει την έρευνα του Seafarers International Research Centre, «το γεγονός ότι δεν υπάρχουν πολλές γυναίκες ναυτικοί δε σημαίνει ότι πρέπει να αγνοούνται οι ανάγκες τους».
Έτσι, καθώς μιλάμε για ένα εκ φύσεως πολύ δύσκολο επάγγελμα, ακόμα και για έναν άντρα, καταλαβαίνει κανείς ότι προκειμένου να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή των γυναικών σε αυτό, που χρόνο με το χρόνο ανεβαίνει ιδιαίτερα στην Ασία, χρειάζεται να καταβληθεί από τις εταιρείες πολλαπλάσια προσπάθεια με σεβασμό και στις ιδιαιτερότητες του γυναικείου οργανισμού, πέρα από τα κοινά εργασιακά δικαιώματα.
Γεωργία Σαμπαζιώτη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr