Η εταιρεία έχει δεσμεύσει έναν προϋπολογισμό 200 εκατομμυρίων ευρώ για τα έργα από τον πενταετή προϋπολογισμό 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο οποίος ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2022 για να επιταχύνει την ενεργειακή της μετάβαση και να επιτύχει καθαρό μηδενικό άνθρακα έως το 2050 . Η χρηματοδότηση έρχεται για την υποστήριξη των 300 εκατομμυρίων ευρώ που διαθέτει η γαλλική κυβέρνηση για την ανάπτυξη πλοίων μηδενικών εκπομπών και ανακοινώθηκε από τον Rodolphe Saadé , Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου CMA CGM.
Η πρόσκληση για έργα είναι ανοιχτή σε όλες τις εταιρείες της γαλλικής ναυτιλιακής βιομηχανίας που θέλουν να επιταχύνουν τον ρυθμό απαλλαγής από τον άνθρακα της «γαλάζιας οικονομίας» ή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ηπειρωτική Γαλλία και στα γαλλικά υπερπόντια διαμερίσματα και εδάφη στους ακόλουθους τομείς:
- εμπορευματικές μεταφορές
- τουρισμού και κρουαζιέρας
- προϊόντα αλιείας και θαλασσινών
- υποδομή
- ναυτικές και ναυτικές βιομηχανίες
- ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Τα έργα θα επιλεγούν με βάση τον συγκεκριμένο αντίκτυπό τους στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της γαλλικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, την ωριμότητα των έργων και την οικονομική σκοπιμότητα. Η CMA CGM είπε ότι ορισμένοι από αυτούς ενδέχεται να λάβουν κοινές επενδύσεις από τον δημόσιο τομέα και ιδιωτικούς φορείς και να επωφεληθούν από τη βοήθεια ειδικών της ναυτιλιακής βιομηχανίας για να τους δώσουν κάθε ευκαιρία επιτυχίας.
Σε συνεργασία με τη Γαλλική Κρατική Γραμματεία Θάλασσας και τους διάφορους φορείς του δημόσιου τομέα που συμμετέχουν στο σχέδιο France 2030, και σύμφωνα με τη δέσμευσή του, ο Όμιλος CMA CGM θα ανοίξει την πλατφόρμα στις 22 Ιανουαρίου 2023.
Η εταιρεία έχει επενδύσει πολλά σε δραστηριότητες απαλλαγής από τον άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που κινούνται με LNG. Ωστόσο, η CMA CGM θέλει να μεταβεί από το LNG ως καύσιμο γεφύρωσης στο ηλεκτρονικό μεθάνιο. Ο στόλος «e-methane ready» της εταιρείας αριθμεί επί του παρόντος 29 πλοία σε υπηρεσία και έχει προγραμματιστεί να έχει συνολικά 77 έως το 2026.
Επιπλέον, τον Ιούνιο του 2022, ακολουθώντας τα βήματα της Maersk, η CMA CGM έκανε την πρώτη της παραγγελία για πλοία που κινούνται με μεθανόλη . Ο πλοιοκτήτης παρήγγειλε συνολικά έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου χωρητικότητας 15.000 TEU με μεθανόλη. Οι νέες κατασκευές σχεδιάζονται να ενταχθούν στον στόλο της CMA CGM μέχρι το τέλος του 2025.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr