Μεταξύ άλλων η κ. Τραυλού, ανέφερε ότι η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας θα πρέπει να διατηρηθεί. Για το 2022 μάλιστα ανέφερε ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα στη χώρα μας ανήλθε στα 20 δισ. ευρώ, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες υποστήριξε ότι είναι οι νέες θέσεις εργασίας, που προέρχονται από τις επενδύσεις τόσο στην ναυτιλία, όσο και σε άλλους κλάδους της εθνικής οικονομίας.
Όπως υπενθύμισε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, και μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, έχει προσφέρει, τα τελευταία χρόνια, πάνω από 80.000.000 ευρώ για την υλοποίηση δράσεων στους τομείς της υγείας, της παιδείας, της πρόνοιας.
Ακόμα η ελληνική ναυτιλία εκπροσωπεί το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 60% της ευρωπαϊκής, όπου οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, το 80% των πλοίων LNG και το 70% των δεξαμενοπλοίων.
Λύθηκαν οι εκκρεμότητες στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας
Στη συνέχεια η Πρόεδρος της ΕΕΕ, τόνισε ότι η Πολιτεία υποστήριξε τη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που είχαν προκύψει σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας με την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Συμπλήρωσε ακόμα, ότι η όλη διαδικασία ολοκληρώθηκε με την επικαιροποίηση του Νέου Συνυποσχετικού, μέσω της υιοθέτησης Πρόσθετης Πράξης, που υπέγραψε με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών και μάλιστα, με εξουσιοδότηση που της παρείχε η συντριπτική πλειοψηφία του 93% της χωρητικότητας των διαχειριζόμενων από την Ελλάδα πλοίων.
Η πορεία της ελληνικής ναυτιλίας στο μέτωπο των περιβαλλοντικών λύσεων και της απανθρακοποίησης
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα περιβαλλοντικά θέματα που συνεχίζουν να υπάρχουν σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Ορανισμού , είπε ότι «η Ένωση παρακολουθεί τις διεθνείς διαβουλεύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ενώ εργάζεται για την επίτευξη συμφωνίας, για την αναθεώρηση της Στρατηγικής του ΙΜΟ και για την επιλογή ρεαλιστικών μεσοπρόθεσμων μέτρων».
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι η ΕΕΕ υποστηρίζει την πρόταση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS) για την υιοθέτηση στον IMO ενός παγκοσμίου οικονομικού μέτρου, το οποίο θα βασίζεται σε ένα σύστημα συνεισφοράς (levy), ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
«Είναι θετικό το γεγονός ότι στην τελευταία σύνοδο της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ καταγράφηκε σαφής προτίμηση προς αυτή την κατεύθυνση», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με το θέμα της εφαρμογής, από την 1η Ιανουαρίου 2023, του λειτουργικού δείκτη Έντασης Άνθρακα (Carbon Intensity Indicator - τον γνωστό CII), για τη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων στα πλοία, η κ. Τραυλού υποστήριξε, ότι απαιτείται αναθεώρηση καθώς, «η συμμόρφωση με το δείκτη θα παρουσιάσει αδυναμίες».
«Η Ένωση προχώρησε ήδη στη σύσταση ειδικής Ομάδας Εργασίας στο Διοικητικό Συμβούλιο, με στόχο να καταδειχθούν οι αδυναμίες του μέτρου, το οποίο τελικά αδικεί όλα τα πλοία.
Συγκεντρώνουμε και θα αξιολογήσουμε τα δεδομένα, έτσι ώστε να διαμορφώσουμε και να προωθήσουμε προτάσεις που να μπορούν να βελτιώσουν τον κανονισμό και να μετριάσουν τις επιπτώσεις του», είπε.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο πρόσθεσε, ότι το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς της Ένωσης Εφοπλιστών, ήταν αφιερωμένο στις διαπραγματεύσεις για την ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS.
«Μετά από τις επιστάμενες ενέργειες μας, σε συντονισμό και με την Ένωση Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners' Associations -ECSA), υιοθετήθηκαν σημαντικές θέσεις στην τελική συμφωνία με τη μεγαλύτερη επιτυχία ότι αναγνωρίστηκε ο καταλυτικός ρόλος του commercial operator του πλοίου όπως και η ευθύνη αυτού για τη συμμόρφωση με το EU ETS, σύμφωνα με την αρχή ''ο ρυπαίνων πληρώνει''».
Απαιτείται εκσυγχρονισμός και μετασχηματισμός της ναυτικής εκπαίδευσης
Ένα από τα κύρια θέματα που απασχόλησαν τη συνέλευση ήταν η ναυτική εκπαίδευση, με την κ. Τραυλού να αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι η ελληνική ναυτοσύνη δεν ακολουθεί αντίστοιχους ρυθμούς ανάπτυξης με τα άλματα της ελληνικής ναυτιλίας.
Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη. Απαιτείται ο εκσυγχρονισμός και ο μετασχηματισμός της ναυτικής εκπαίδευσης.
Χρειάζεται να τεθεί στο κέντρο της προσοχής της Πολιτείας η αξιολόγηση και η ορθή αξιοποίηση των υφιστάμενων Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. H ναυτική εκπαίδευση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη γενικότερη συμμετοχή των νέων μας στο ναυτικό επάγγελμα.
Τα παιδιά πρέπει να κατανοήσουν το στρατηγικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας μας, ως επαγγελματικού κλάδου. Είναι ευθύνη μας, λοιπόν, να δουλέψουμε όλοι μαζί προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να ανατραπεί η φθίνουσα πορεία που καταγράφεται, τουλάχιστον ποσοτικά.
Απαιτείται ένα εθνικό σχέδιο δράσης και όχι μεμονωμένες, αποσπασματικές πρωτοβουλίες, που δημιουργούν σύγχυση και όξυνση του θέματος», συμπλήρωσε η Πρόεδρος της ΕΕΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr