Τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν να επιβάλουν ανώτατο όριο 100$ ανά βαρέλι στις πωλήσεις ρωσικών διυλισμένων καυσίμων καθώς και ανώτατο όριο 45$ για εκείνα που πωλούν με έκπτωση, όπως το μαζούτ.
Οι αναλυτές παραμένουν διχασμένοι σχετικά με το τι θα σημαίνει η απαγόρευση για τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, τα οποία ξεκίνησαν το 2023 με σιωπηλό τρόπο. Οι εξαγωγές ρωσικών θαλάσσιων προϊόντων έφτασαν περίπου τα 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2022, αντιπροσωπεύοντας το 9% του παγκόσμιου συνόλου, σύμφωνα με στοιχεία από Clarksons Research.
Η εταιρεία αναλύσεων, με έδρα το Λονδίνο, Wood Mackenzie, αναμένει ότι οι εξαγωγές ντίζελ της Ρωσίας θα μειωθούν κατά περίπου 200.000 βαρέλια την ημέρα αυτό το τρίμηνο σε σύγκριση με τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022. Οι χώρες της Βόρειας Αφρικής έχουν ήδη αρχίσει να αυξάνουν τις εισαγωγές ρωσικού ντίζελ, αλλά περίπου 600.000 βαρέλια ημερησίως πρέπει ακόμα να απομακρυνθούν από τους βασικούς ευρωπαίους αγοραστές, σύμφωνα με τον, επικεφαλή οικονομολόγο της Vortexa.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου ήταν σε κακή κατάσταση τις πρώτες εβδομάδες του έτους, οι τιμές ναύλων για τα δεξαμενόπλοια παλαιότερης ηλικίας παραμένουν εξαιρετικά υψηλές με εταιρείες που συνδέονται με τη Ρωσία να πληρώνουν το υψηλότερο δολάριο για οποιαδήποτε διαθέσιμη χωρητικότητα.
Η ανάλυση της Trafigura υποδηλώνει ότι από την έναρξη της απαγόρευσης των προϊόντων πετρελαίου, ο σκιώδης στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου που στέλνουν ρωσικές εξαγωγές ανέρχεται πλέον σε περίπου 200 δεξαμενόπλοια, ή το 7% του παγκόσμιου συνόλου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr