Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει ότι το ΑΕΠ της Ινδίας θα αυξηθεί κατά 6,8% φέτος, ενώ οι εξαγωγές επιταχύνονται με ταχύτατους ρυθμούς.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η χώρα μέτρησε 422 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαγωγές πέρυσι, ξεπερνώντας τον στόχο της κυβέρνησης για 400 δισεκατομμύρια δολάρια. Το μερίδιο των μηχανημάτων και των ηλεκτρικών ειδών στις εξαγωγές της Ινδίας ξεπέρασε τους κλάδους κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης το 2022 με μερίδια 9,9% και 9,7% αντίστοιχα.
Ανθεκτική εναλλακτική λύση στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού
Όπως αναφέρει μια νέα έκθεση του Container xChange, «Καθώς η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού ποντάρει στην Κίνα, υπάρχει αυξανόμενη πεποίθηση ότι η Ινδία θα μπορούσε να γίνει μία από τις πιο ανθεκτικές εναλλακτικές λύσεις της Κίνας στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού».
Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Διοίκησης Εμπορίου, το εμπόριο μεταξύ Ινδίας και ΗΠΑ έφτασε σε επίπεδο ρεκόρ 119,42 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οικονομικό έτος 2021-2022, σημειώνοντας αύξηση από 80,51 δις δολάρια το προηγούμενο έτος.
Αυτό το κομμάτι εμπορίου αποτελεί το 11,5% του συνολικού παγκόσμιου εμπορίου της Ινδίας και ως εκ τούτου, οι ΗΠΑ ξεπέρασαν την Κίνα και έγιναν ο κύριος εμπορικός εταίρος της Ινδίας.
Ακόμα, νέα έρευνα από την S&P Global Market Intelligence δείχνει ότι η εμπορική οικονομία της Ινδίας είναι έτοιμη για ταχεία ανάπτυξη το 2023, υποβοηθούμενη από την εμπορική δραστηριότητα, καθώς η χώρα διαφοροποιεί την κατασκευαστική της βάση.
«Η ενεργή χρήση των μέτρων εμπορικής πολιτικής στο πλαίσιο του προγράμματος «Make in India» συμπληρώνεται από στρατηγικές παραγωγής εντός της αγοράς και από το όφελος της απομάκρυνσης από την Κίνα», σημείωσε η S&P Global Market Intelligence.
Ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές ποντάρουν στην Ινδία για μεταφόρτωση
Οι αναλυτές στον τομέα Box Shipping του ναυλομεσιτικού οίκου Alphaliner, σημειώνουν ότι η μεγαλύτερη μετατόπιση χωρητικότητας το 2022, ήταν στις υπηρεσίες που σχετίζονται με τη Μέση Ανατολή και την Ινδία, όπου προστέθηκαν 320.600 teu χωρητικότητας στόλου πέρυσι(2022).
Στην πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση του οίκου Alphaliner αναφέρεται ότι «τα ινδικά λιμάνια διακινούν τώρα έναν αυξανόμενο αριθμό πλοίων χωρητικότητας 13.000 – 15.000 teu, τα οποία έχουν αντικατασταθεί από πλοία megamax στις συναλλαγές της Ανατολικής Δύσης».
Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την Ινδία αντικατοπτρίστηκε πρόσφατα από τις εταιρείες COSCO και OOCL που εγκαινίασαν μια υπηρεσία Νοτιοανατολικής Ασίας - Ινδίας - ανατολικής ακτής των ΗΠΑ τον Δεκέμβριο μετά το κλείσιμο ενός βρόχου ανατολικής ακτής Κίνας - Βιετνάμ - ΗΠΑ.
Παγκόσμιες ακτοπλοϊκές καταφέρνουν να κάνουν οικονομία ποντάροντας σε πόρους και προσωπικό στην Ινδία.
Η γερμανική Hapag-Lloyd, για παράδειγμα, απέκτησε πρόσφατα μερίδιο ιδιοκτησίας σε έναν από τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών ιδιωτικού τερματικού σταθμού και χερσαίων μεταφορών της Ινδίας, την J M Baxi Ports & Logistics.
«Η Ινδία βρίσκεται σε μοναδική φυσική θέση για να εξελιχθεί σε κόμβο μεταφόρτωσης. Με τις σωστές επενδύσεις, η χώρα μπορεί να εξοπλιστεί πλήρως για να τοποθετηθεί ως σημαντικό γρανάζι στον τροχό της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού», δήλωσε ο Christian Roeloffs, Διευθύνων Σύμβουλος της Container xChange.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr