Η Κίνα, ο κορυφαίος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, συνέχισε να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο παρά τις δυτικές κυρώσεις, αφού ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν και ο Κινέζος ηγέτης Σι Τζινπίνγκ ξεκίνησαν αυτό που αποκαλούν μια συνεργασία χωρίς περιορισμούς πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Οι πηγές αναφέρουν ότι ένα πέμπτο supertanker μεταφέρει αργό στην Ινδία, η οποία, όπως και η Κίνα, συνεχίζει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο που πωλείται με έκπτωση, καθώς πολλοί αγοραστές της Δύσης στρέφονται σε άλλους προμηθευτές. Και οι πέντε αποστολές είχαν προγραμματιστεί μεταξύ 22 Δεκεμβρίου και 23 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τις πηγές και τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων Eikon.
Το ανώτατο όριο τιμών της G7 που εισήχθη τον Δεκέμβριο επιτρέπει σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εισάγουν θαλάσσιο ρωσικό πετρέλαιο, αλλά απαγορεύει στις ναυτιλιακές, ασφαλιστικές εταιρείες να διακινούν ρωσικά φορτία αργού, εκτός εάν πωληθούν κάτω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων. Καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους προσπάθησαν να πνίξουν τα ενεργειακά έσοδα της Μόσχας για να περιορίσουν την ικανότητά της να χρηματοδοτήσει τον πόλεμο της Ουκρανίας, η Ρωσία εκτόπισε γρήγορα τις εξαγωγές πετρελαίου από την Ευρώπη, κυρίως προς την Ασία.
Ο Ινδός υπουργός Πετρελαίου Hardeep Singh Puri δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι η Ινδία θα αγοράζει πετρέλαιο από όπου μπορεί να εξασφαλίσει τη φθηνότερη τιμή. Πηγές του κλάδου αναφέρουν ότι τα ινδικά διυλιστήρια εξασφαλίζουν έκπτωση 15-20 $ ανά βαρέλι στο ρωσικό πετρέλαιο σε βάση παράδοσης σε σύγκριση με το Brent.
Η Ρωσία στέλνει τα πετρέλαια από τα δυτικά λιμάνια της για μεταφόρτωση στα υπερδεξαμενόπλοια Lauren II, Monica S, Catalina 7 και Natalina 7 (με σημαία Παναμά) με προορισμό την Κίνα, ενώ το Σάο Πάολο πλησιάζει ήδη την Ινδία, σύμφωνα με τρεις εμπορικές πηγές και στοιχεία της Eikon. .
Το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού αργού κατευθύνεται τώρα προς την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία με ρωσικά ή μη-δυτικά πλοία,. Οι κυρώσεις της G7 οδήγησαν σε έλλειψη μικρότερων δεξαμενόπλοιων με δυνατότητα ναυσιπλοΐας σε παγωμένα νερά, όπου πολλά ανήκουν σε ελληνικές και νορβηγικές εταιρείες που χρειάζεται η Ρωσία για τη μεταφορά του αργού πετρελαίου της από τα λιμάνια της Βαλτικής Θάλασσας το χειμώνα.
Η Ρωσία και η Κίνα δεν διαθέτουν μεγάλο στόλο πλοίων κατηγορίας πάγου και η χρήση κινεζικών δεξαμενοπλοίων μεγέθους VLCC τα αφήνει να ταξιδέψουν από τα λιμάνια της Βαλτικής για να πραγματοποιήσουν μεταφορές από πλοίο σε πλοίο σε μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια σε διεθνή ύδατα, σύμφωνα με εμπόρους. Ένας άλλος έμπορος δήλωσε στο Reuters ότι ο πόλεμος και οι κυρώσεις στην Ουκρανία ώθησαν τη ζήτηση για μικρότερα δεξαμενόπλοια και μείωσαν τους ναύλους για μεγάλα πλοία, συμβάλλοντας στη μείωση μέρους του επιπλέον κόστους που αντιμετωπίζει η Ρωσία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr