Η σύσταση αυτή είναι μία από τις πολλές που έχει καταθέσει στις Βρυξέλλες η Κύπρος, η οποία διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά νηολόγια στην ΕΕ.
Ο φόρος χωρητικότητας είναι ένα σύστημα όπου οι πλοιοκτήτες ή οι φορείς εκμετάλλευσης μπορούν να επιλέξουν να πληρώνουν έναν ετήσιο φόρο που υπολογίζεται με βάση τη φέρουσα ικανότητα ενός πλοίου και όχι με βάση το κέρδος. Υπόκειται σε αναθεωρήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με το ισχύον καθεστώς στην περίπτωση της Κύπρου να παρατείνεται το 2019 για περίοδο 10 ετών. «Η επιβολή κυρώσεων είναι το σωστό, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να υποστηρίξουμε έναν τομέα που αναπόφευκτα αντιμετωπίζει ορισμένες βλαβερές συνέπειες», δήλωσε στο Reuters ο Βασίλειος Δημητριάδης, υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου.
Η Ομάδα των Επτά εθνών, η Αυστραλία και οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επέβαλαν στις 5 Δεκεμβρίου ανώτατο όριο 60 δολαρίων στο θαλάσσιο ρωσικό αργό, με στόχο να μειώσουν την ικανότητα της Μόσχας να χρηματοδοτήσει τον πόλεμο στην Ουκρανία και να διατηρήσει τη σταθερότητα στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Όλες αυτές οι χώρες μαζί, είπε ο Δημητριάδης, ελέγχουν μόνο το 17,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.
Η Κύπρος έχει το τρίτο μεγαλύτερο νηολόγιο πλοίων στην ΕΕ, μετά τη Μάλτα και την Ελλάδα. Παρόλο που ο στόλος πετρελαιοφόρων της Κύπρου δεν είναι μεγάλος -περίπου το 10% του συνόλου των πλοίων στο Κυπριακό νηολόγιο- μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου 2022, έχασε περίπου το 20% των δεξαμενόπλοιων του όταν ξεκίνησαν οι συνομιλίες για ανώτατο όριο στην τιμή του πετρελαίου. Η Επιτροπή της ΕΕ έχει δεσμευτεί να υιοθετήσει υποστηρικτικά μέτρα για τον κλάδο έως τις 5 Φεβρουαρίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr