Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Εξαγωγέων Πλοίων της Ιαπωνίας δείχνουν ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μειώθηκαν κατά 80% τον Οκτώβριο από 217.740 gt τον Σεπτέμβριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες νεότευκτων δεν έχουν φτάσει σε τόσο χαμηλά επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2017, όταν καταγράφηκαν 168.100 gt.
Ο κακός καιρός και οι περιορισμοί της Covid-19 στους τερματικούς σταθμούς της Ασίας επιδείνωσαν τις επιπτώσεις της συμφόρησης των πλοίων στο Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς στη δυτική ακτή των ΗΠΑ. Αυτό μείωσε τη διαθεσιμότητα των πλοίων, συμβάλλοντας στην καταγραφή υψηλών ναύλων και κερδών πλοίων. Η ζήτηση αυξήθηκε επίσης καθώς οι περιορισμοί μετακίνησης έκαναν περισσότερους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου. Έτσι, οι πλοιοκτήτες παρασύρθηκαν στην κατασκευή νέων πλοίων για την ενίσχυση της χωρητικότητας. Το 2021 σημειώθηκε ρεκόρ σε νέες παραγγελίες πλοίων που πλησίασαν σε 561 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τετραπλάσια αύξηση από 114 παραγγελίες το 2020.
Τον Οκτώβριο, τα ιαπωνικά ναυπηγεία έλαβαν 10 παραγγελίες πλοίων, από 15 πλοία τον Οκτώβριο του 2021. Οι νέες παραγγελίες αφορούσαν τρία φορτηγά πλοία (χωρίς διάκριση μεταξύ πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων ξηρού φορτίου), σημειώνοντας απότομη πτώση από τα εννέα πλοία που παραγγέλθηκαν τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Συνολικά, τους πρώτους 10 μήνες του 2022, οι Ιάπωνες ναυπηγοί κέρδισαν 224 παραγγελίες πλοίων, από 263 παραγγελίες πλοίων την ίδια περίοδο πέρυσι. Τέλος, εκτός από την πτωτική διόρθωση των ναύλων, το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών έχει αποθαρρύνει τους εφοπλιστές να προχωρήσουν σε νέες παραγγελίες πλοίων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr