Η China State Shipbuilding Corp. (CSSC) αρχίζει να κατασκευάζει ένα ναυπηγείο αξίας περίπου 20 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,76 δισεκατομμύρια δολάρια) στην πόλη Dalian μέσω της τοπικής μονάδας Dalian Shipbuilding Industry (DSIC) με στόχο την ολοκλήρωση της κατασκευής στα τέλη του 2024.
Η κρατική εταιρεία ανάπτυξης λιμένων China Merchants Group έχει παραγγείλει συνολικά τέσσερα μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG από την CSSC. Η DSIC μέχρι στιγμής έχει επικεντρωθεί κυρίως σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.
Η Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group), μια άλλη θυγατρική της CSSC, πρόκειται να ολοκληρώσει την κατασκευή ενός ναυπηγείου αξίας 18 δισεκατομμυρίων γιουάν στη Σαγκάη μέχρι το τέλος του 2023. Τον Απρίλιο, η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαια για την παραγωγή έξι πλοίων μεταφοράς LNG για την ιαπωνική Nippon Yusen για περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια γιουάν, ενώ έχει λάβει παραγγελίες για περισσότερα από 30 από αυτά τα πλοία το 2022.
Η China Merchants Heavy Industry και η Yangzijiang Shipbuilding είχαν επίσης λάβει τις απαραίτητες άδειες για να ναυπηγήσουν μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG μέχρι τον Οκτώβριο, αυξάνοντας τον αριθμό των κινεζικών εταιρειών που μπορούν να κατασκευάσουν τέτοια πλοία σε πέντε.
Η Νότια Κορέα
Η Νότια Κορέα ηγείται σήμερα στον κόσμο στην παραγωγή πλοίων μεταφοράς LNG, με τους τρεις κορυφαίους παίκτες της να κατασκευάζουν 68 από τα 78 πλοία που παραγγέλθηκαν παγκοσμίως το 2021, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Η Hyundai Heavy Industries θα αυξήσει τις επενδύσεις κεφαλαίου κατά πάνω από 20% το 2022 σε περίπου 440 δισεκατομμύρια γουόν (309 εκατομμύρια δολάρια). Η Samsung Heavy Industries σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις κατά 2,2 φορές, αν και οι συνολικές δαπάνες της είναι ακόμα σχετικά χαμηλές, και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering αναμένει να αυξήσει τις επενδύσεις σχεδόν κατά 30%.
Οι παγκόσμιες παραγγελίες πλοίων αυξάνονται σε βαθμό που ξεπερνούν κατά πολύ τα περυσινά στοιχεία. Ένας μεγάλος παράγοντας που οδηγεί αυτές τις τάσεις είναι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η Ευρώπη βασιζόταν στη Ρωσία για περίπου το 40% του φυσικού αερίου της. Ωστόσο από την εισβολή, οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν απογαλακτιστεί από το ρωσικό αέριο που εισάγεται μέσω αγωγών και έχουν στραφεί σε αέριο που εισάγεται δια θαλάσσης από τη Μέση Ανατολή και τη Νοτιοανατολική Ασία.
Ο παράγοντας... Κατάρ
Τα σχέδια της κρατικής εταιρείας ενέργειας του Κατάρ για την ενίσχυση της παραγωγής LNG είναι ένας άλλος τεράστιος παράγοντας. Η QatarEnergy παραγγέλνει περισσότερα από 100 νέα πλοία μεταφοράς LNG σε συμφωνίες αξίας περίπου 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα περισσότερα από τα συμβόλαια πήγαν σε νοτιοκορεάτικες ναυπηγικές εταιρείες, με τους Κινέζους κατασκευαστές να λαμβάνουν επίσης μια μερίδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση των παραγγελιών από παραγωγούς και καταναλωτές LNG τροφοδοτεί τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG. Ωστόσο, η Ιαπωνία έχει επισκιαστεί από Κινέζους και Νοτιοκορεάτες ομοτίμους, οι οποίοι διαθέτουν ανώτερη ανταγωνιστικότητα κόστους.
Εταιρείες ναυπήγησης, όπως η Imabari Shipbuilding και η Japan Marine United θέλουν να διακρίνονται αναπτύσσοντας πλοία που μπορούν να κινούνται με σχετικά φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, όπως το LNG, το οποίο έχει χαμηλές εκπομπές άνθρακα, καθώς και υδρογόνο και αμμωνία καθαρής καύσης.
Η κερδοφορία των εταιρειών ναυπήγησης κορυφώθηκε το 2011, όταν ολοκληρώθηκαν οι παραγγελίες που είχαν υποβληθεί πριν από την οικονομική κρίση του 2008, και έκτοτε έχει υποχωρήσει εν μέσω υπερφόρτωσης.
Πόλεμος τιμών
Η άνοδος των Κινέζων παικτών έχει οδηγήσει σε πόλεμο τιμών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, ενώ το πρόσφατο παγκόσμιο ράλι εμπορευμάτων ανέβασε το κόστος του χάλυβα, ένα κρίσιμο υλικό για τους ναυπηγούς.
Οι κινεζικές και οι νοτιοκορεατικές εταιρείες βασίζονται σε εξαιρετικά κερδοφόρα δεξαμενόπλοια LNG για να σημειώσουν ανάκαμψη, ενώ οι Ιάπωνες ομόλογοί τους αναζητούν το LNG ως καύσιμο. Αλλά μέχρι να ολοκληρωθεί μεγάλο μέρος της τρέχουσας παρτίδας παραγγελιών το 2024, ο κόσμος θα μπορούσε να δει ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον — συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης στην Ουκρανία. Έτσι, η ναυπηγική ώθηση στην Κίνα θα μπορούσε να δημιουργήσει άλλο ένα πλεόνασμα προσφοράς πλοίων που θα μπορούσε να βυθίσει ξανά την ευφορία της ναυλαγοράς.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr