Όπως παρουσιάζει η έρευνα που έκανε η ομάδα εργασίας για τη ναυτιλία που συστάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη θα χρειαστεί να εκπαιδευτούν πάνω από 800.000 ναυτικοί πάνω στα νέα καύσιμα που θα χρησιμοποιούνται, αλλά και στις νέες τεχνολογίες, υπό την προϋπόθεση βέβαια, ότι θα γίνουν πράξη τα σχέδια για απανθρακοποίηση έως και το 2050. Βέβαια συνδικάτα, επιμελητήρια, αλλά και άλλες εταιρείες ή ομάδες της ναυτιλίας όπως το ICS, το ITF, το IMO, το ILO κ.α δηλώνουν έτοιμοι για να φέρουν εις πέρας αυτή την αποστολή.
Όπως υποστήριξε ο Γενικός Γραμματέας του Συνδικάτου ITF, Stephen Cotton «οι ναυτικοί είναι έτοιμοι και θέλουν να είναι μέρος αυτής της πράσινης μετάβασης. Ωστόσο τα πληρώματα, θέλουν να γνωρίζουν ότι τα καύσιμα που διαχειρίζονται είναι πράγματι ασφαλή και οτι εμείς ως βιομηχανία έχουμε τα κατάλληλα εκπαιδευτικά εργαλεία, προκειμένου να αναβαθμίσουμε τις δεξιότητές τους.
Η ομάδα εργασίας των Ηνωμένων Εθνών ανέθεσε στην νηογνώμονα DNV να μελετήσει τις ανάγκες εκπαίδευσης για μια ναυτιλιακή βιομηχανία χωρίς άνθρακα και τα ευρήματα της δείχνουν την άμεση ανάγκη να ξεκινήσει η κατασκευή των απαραίτητων υποδομών για εκπαίδευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων των ναυτικών. Ωστόσο, όπως και με τον υπόλοιπο κλάδο, ο υποτομέας της εκπαίδευσης θα χρειαστεί περισσότερη σαφήνεια σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα που θα κυριαρχούν στο ενεργειακό τοπίο - πράγμα που συνιστά μια αβέβαιη προοπτική επί του παρόντος.
Τι έδειξε πιο συγκεκριμένα η μελέτη του DNV
Η έρευνα του DNV μελέτησε τρία διαδεδομένα σενάρια πράσινης μετάβασης. Το σενάριο με τις χαμηλότερες φιλοδοξίες, που βασίζεται στο στόχο της μείωσης κατά 50% που ανήκει στο ΙΜΟ(Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) έως το 2050, θα απαιτούσε εκπαίδευση 300.000 ναυτικών για να εργαστούν με νέα πράσινα καύσιμα μέχρι τα μέσα του αιώνα. Η πιο φιλόδοξη, πλήρης απαλλαγή από τον άνθρακα σε ολόκληρη τη βιομηχανία μέχρι το 2050, θα απαιτούσε πρόσθετη εκπαίδευση για 450.000 ναυτικούς μόνο μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, συν άλλους 800.000 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Το σχέδιο δράσης για την εκπαίδευση των ναυτικών
Το κοινό σχέδιο δράσης συνδικάτων-ναυτιλιακών εταιρειών βασίζεται σε αυτή τη μελέτη για να προτείνει 10 δράσεις, ξεκινώντας από την πιο δύσκολη: την επίτευξη συμφωνίας σχετικά με το πόσο γρήγορα και σε τι ποσοστό πρέπει να απελευθερωθεί η βιομηχανία. Μόλις υπάρξει περισσότερη βεβαιότητα για την τροχιά της πράσινης μετάβασης, θα είναι ευκολότερο να δουλέψουν για αυτήν.
Το σχέδιο απαιτεί επίσης την ενίσχυση των προτύπων εκπαίδευσης με την αναμόρφωση του STCW, την υγεία και την ασφάλεια στην προτεραιότητα εκπαίδευσης, τη σύσταση εθνικών συμβουλευτικών συμβουλίων για τις απαιτούμενες δεξιότητες ναυτικών, τη μείωση της φθοράς των ναυτικών και την υποστήριξη μιας πλήρους σταδιοδρομίας ναυτικών - συμπεριλαμβανομένης της μετάβασης σε μια καριέρα στην ξηρά, δεδομένου ότι η ψηφιοποίηση προχωράει γοργά.
«Πρώτη προτεραιότητά μας πρέπει να είναι η επίτευξη ασφαλούς απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα. Πρέπει να ακολουθήσουμε μια συλλογική προσέγγιση για να προστατεύσουμε τους ανθρώπους μας, τα πλοία μας και το περιβάλλον μας. Αυτή η έκθεση επισημαίνει τις προκλήσεις και τις απτές ενέργειες που μπορεί να κάνει η βιομηχανία για να υποστηρίξει και να προστατεύσει το εργατικό της δυναμικό», δήλωσε ο Knut Ørbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος της DNV Maritime.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr