Έως τις 5 Δεκεμβρίου, οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων που φέρουν οποιαδήποτε σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή φέρουν ασφάλιση P&I από κλαμπ της ΕΕ ή του Ηνωμένου Βασιλείου δεν θα μπορούν πλέον να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο που προέρχεται από τη Ρωσία, εκτός εάν η Ρωσία έχει πουλήσει το αργό στον αγοραστή με ή κάτω από ένα ανώτατο όριο τιμής για τα μέλη της G7. Οι ΗΠΑ αναμένεται να ενταχθούν στην απαγόρευση της ασφάλισης σύντομα, πράγμα που σημαίνει ότι περισσότερο από το 90% των ασφαλιστικών εταιρειών στον κόσμο θα αποφύγουν τις δραστηριότητες των δεξαμενόπλοιων αργού που συνδέονται με τη Ρωσία από τον επόμενο μήνα.
«Συνεχίζουμε να στεκόμαστε στο πλευρό της Ουκρανίας απέναντι στη βάρβαρη και παράνομη εισβολή του Πούτιν», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου Τζέρεμι Χαντ, προσθέτοντας: «Απαγορεύσαμε την εισαγωγή ρωσικού πετρελαίου στο Ηνωμένο Βασίλειο και σημειώνουμε καλή πρόοδο στη σταδιακή πλήρη κατάργησή της».
Η νομοθεσία για την απαγόρευση των δεξαμενόπλοιων που τίθεται σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου για το Ηνωμένο Βασίλειο, την G7 και την ΕΕ θα ισχύει αρχικά μόνο για τις εξαγωγές αργού πετρελαίου, αλλά από τις 5 Φεβρουαρίου θα επεκταθεί για να καλύψει τα διυλισμένα προϊόντα.
Εξετάζοντας την επικείμενη απαγόρευση των δεξαμενόπλοιων, ο Samir Madani, συνιδρυτής του TankerTrackers.com, σημείωσε ότι το εισερχόμενο ανώτατο όριο τιμών θα έχει ως στόχο να φτάσει όσο το δυνατόν περισσότερο ρωσικό αργό πετρέλαιο στην παγκόσμια αγορά προκειμένου να καταπολεμηθεί ο πληθωρισμός. Οι υφιστάμενοι αγοραστές – η Κίνα, η Ινδία και η Τουρκία – θα αυξήσουν τις αγορές ρωσικού αργού πετρελαίου με μεγάλη έκπτωση και θα πουλήσουν το διυλισμένο προϊόν πίσω στη Δύση, προέβλεψε ο Madani.
Το TankerTrackers.com είναι μια ανεξάρτητη διαδικτυακή υπηρεσία που παρακολουθεί και αναφέρει αποστολές αργού πετρελαίου σε διάφορα γεωγραφικά και γεωπολιτικά σημεία ενδιαφέροντος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr