Όπως σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αυτή τη στιγμή ο στόλος χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ηλικία και την μικρότερη ελκτική δύναμη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό, ενώ οι εξελίξεις στα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθιστούν απαραίτητη την αλλαγή του στόλου.
Μάλιστα, χτυπάει... καμπανάκι ότι ο υπάρχων στόλος σε ένα σοβαρό ναυτικό ατύχημα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε μεγάλες απαιτήσεις.
Ο ελληνικών συμφερόντων στόλος ρυμουλκών αριθμεί περίπου 150 ρυμουλκά πλοία εκ των οποίων τα 110 είναι ενεργά, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι τα 33 χρόνια.
Σύμφωνα με την Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών και Αντιρρυπαντικών Πλοίων ο κλάδος δεν μπόρεσε να ενταχθεί στο νομοσχέδιο για το νέο αναπτυξιακό νόμο.
Όπως αναφέρει η ίδια η Ένωση, στη διαβούλευση του νόμου κατατέθηκε από τους πλοιοκτήτες ότι ο κανονισμός 651/2014 περί κρατικών ενισχύσεων αντικαταστάθηκε από τον κανονισμό 1084/2017 της ΕΕ που δεν έχει καμία αντίφαση με το ενωσιακό δίκαιο και επιτρέπει πλωτές ναυτικές κατασκευές, με ή δίχως κινητήρα, με ένα ή περισσότερα κύτη προορισμένα να κινούνται στο νερό.
Σημειώνει επίσης ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα ο κλάδος να ενισχυθεί μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης όπως έγινε με ανάλογες επενδύσεις στην ακτοπλοΐα.
Η Ένωση Πλοιοκτητών έχει καταθέσει εμπεριστατωμένο σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας για τις προδιαγραφές των ρυμουλκών, βάσει διεθνών δεδομένων και μελετών, έχοντας συντάξει ειδική μελέτη σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Ο κ. Ξηραδάκης εξηγεί ότι από τα ελληνικά χωρικά ύδατα διέρχονται κάθε χρόνο χιλιάδες πλοία γιγαντιαίων διαστάσεων και η συνδρομή των ρυμουλκών σε περίπτωση ατυχήματος είναι κομβικής σημασίας, αφού την τελευταία εικοσαετία 2000-2020 σημειώθηκαν συνολικά 243 προσαράξεις στο Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr