Η διαδικασία ανανέωσης, που θα κοστίσει 335 εκατ. ευρώ, αναμένεται να διαρκέσει εννέα χρόνια και θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις. Το έργο στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης του έργου, ενώ το λιμάνι κάνει βήματα για να γίνει πιο βιώσιμο.
Η λιμενική αρχή είπε ότι η ανακαίνιση του τερματικού σταθμού θα συμβάλει στη μετάβαση σε ένα κλιματικά ουδέτερο λιμάνι. Η ηλεκτροδότηση και άλλες βελτιστοποιήσεις που σχεδιάζονται στο πλαίσιο των έργων ανανέωσης πρόκειται να μειώσουν τις εκπομπές CO2 ανά εμπορευματοκιβώτιο κατά 50% και οι ανεμογεννήτριες θα αυξήσουν το μερίδιο της ανανεώσιμης ενέργειας. Το έργο θα αυξήσει το βάθος των σκαφών που μπορούν να δέσουν στην προκυμαία μήκους 1.200 μέτρων από 13,5 μέτρα σε 16 μέτρα.
Όπως αποκαλύφθηκε, στη νέα προκυμαία θα δοθεί νέος προσανατολισμός για να διασφαλιστεί επαρκής απόσταση μεταξύ των διερχόμενων πλοίων και του τερματικού σταθμού και για την προστασία του κοντινού φυσικού καταφυγίου Galgenschoor. Στην τελική φάση των εργασιών, σχεδιάζεται να κατασκευαστεί ένα υποθαλάσσιο φράγμα για την παροχή πρόσθετης προστασίας στο φυσικό καταφύγιο και τη διασφάλιση της μη υποχώρησης του. Κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας ολοκληρώθηκε σήμερα η σύμβαση για τις εργασίες με Προσωρινή Εταιρεία τεσσάρων αναδόχων. Πρόκειται για τις Artes-Roegiers, Artes-Depret, Herbosch-Kiere και Boskalis, όλες εργολάβοι με μεγάλη εμπειρία σε μεγάλης κλίμακας έργα υδραυλικής μηχανικής.
«Η ανάπτυξη του τερματικού σταθμού Europa θα επιβεβαιώσει το μέλλον τις λειτουργίες και τα επίπεδα υπηρεσιών μας, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα περισσότερο από το μισό, βελτιώνοντας την ασφάλεια των ανθρώπων μας και ικανοποιώντας την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών μας για χωρητικότητα μεγάλων πλοίων», δήλωσε ο Jurgen De Wachter , Γενικός Διευθυντής στην PSA Antwerp Container Business. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που αναλαμβάνουμε αυτό το έργο. Είναι ένα στρατηγικό έργο για το μέλλον του λιμανιού. Είναι τεχνικά πολύπλοκο και θα πραγματοποιηθεί σε φάσεις χωρίς μεγάλη διακοπή στην κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων. Θα είναι ένα τεχνικό και λειτουργικό επίτευγμα, αλλά θα μπορούμε να χειριστούμε χάρη στην εκτεταμένη τεχνογνωσία μας. Έχουν επίσης γίνει υγιείς συμφωνίες σχετικά με αυτό με το Port of Antwerp-Bruges και την PSA», δήλωσαν οι Artes-Roegiers, Artes-Depret, Herbosch-Kiere και Boskalis. Το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπρυζ θέλει να γίνει ένα « παγκόσμιο λιμάνι που συμφιλιώνει την οικονομία, τους ανθρώπους και το κλίμα».
Ως μέρος των στόχων του για την ενεργειακή μετάβαση, το λιμάνι στοχεύει να γίνει ένας κόμβος πράσινης ενέργειας , εργαζόμενος σε έργα όπως η δέσμευση, αποθήκευση και επαναχρησιμοποίηση CO2 μέσω της Antwerp@C . Μέχρι το 2028, το Port of Antwerp-Bruges σχεδιάζει να έχει την ικανότητα να δέχεται τα πρώτα πράσινα μόρια υδρογόνου στην πλατφόρμα του. Για το σκοπό αυτό, εργάζεται για την επέκταση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών για υφιστάμενους και νέους μεταφορείς υδρογόνου και στις δύο λιμένες.
Επιπλέον, η βελγική εταιρεία ενεργειακής υποδομής Fluxys συνεργάζεται με τον συμπατριώτη Advario Stolthaven Antwerp και Advario Gas Terminal για να μελετήσει τη σκοπιμότητα κατασκευής ενός τερματικού σταθμού εισαγωγής πράσινης αμμωνίας ανοικτής πρόσβασης στο λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr