Ο διευθύνων σύμβουλος της σιδηροδρομικής εταιρείας Rumo, Joao de Abreu, σημείωσε ότι το κόστος της Βραζιλίας ανά τόνο σε δολάρια για τη μεταφορά σόγιας στην Κίνα ήταν χαμηλότερο από αυτό των Ηνωμένων Πολιτειών το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. «Η Βραζιλία μόλις έγινε πιο ανταγωνιστική από τις Ηνωμένες Πολιτείες για τη μεταφορά γεωργικών προϊόντων στους προορισμούς τους», δήλωσε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Σάο Πάολο. «Μιλάω κυρίως για την Κίνα, την κορυφαία αγορά εισαγωγών της Βραζιλίας».
Η Rumo είναι μια κορυφαία σιδηροδρομική εταιρεία και διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό σιτηρών της Λατινικής Αμερικής στη Rondonopolis, στα νότια της πολιτείας Mato Grosso, στην καρδιά της αγροτικής χώρας της Βραζιλίας. Ενώ επιβεβαίωσε τα σχέδια για προσθήκη περισσότερης χωρητικότητας logistics σύντομα, ο Abreu είπε ότι η χώρα δεν μπορεί να σταματήσει να επενδύει για να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Rumo δήλωσε ότι θα ξεκινήσουν την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου που εξυπηρετεί το βόρειο τμήμα του Μάτο Γκρόσο, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 40% των εξαγωγών σιτηρών της Βραζιλίας», προσθέτοντας ότι η πολιτεία έχει μόνο 300 χιλιόμετρα (186 μίλια) σιδηροδρόμους. Το έργο του Rumo θα προσθέσει άλλα 700 χιλιόμετρα εκεί, συνδέοντας αγρότες σε απομακρυσμένα μέρη της πολιτείας.
Τα τελευταία χρόνια, η Βραζιλία έχει σημειώσει πρόοδο στη βελτίωση της εθνικής της υποδομής, παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου της εξακολουθεί να μεταφέρεται με φορτηγά.
Μια βασική εξέλιξη αφορούσε τη μεταφορά περισσότερων σιτηρών μέσω των βόρειων λιμανιών, μια επιχείρηση που συνεπάγεται τη χρήση φορτηγίδων, με τη Βραζιλία να εκμεταλλεύεται τις άφθονες πλωτές οδούς της στον Αμαζόνιο για να μεταφέρει προϊόντα. Αυτό έγινε μια ανταγωνιστική εναλλακτική σε σύγκριση με το να στηρίζεται η μεταφορά αποκλειστικά σε νότια λιμάνια όπως το Santos και η Paranagua.
Για παράδειγμα, η Cargill με έδρα τις ΗΠΑ, λειτουργεί δύο κόμβους μεταφόρτωσης στο βορρά, έναν στη Miritituba στον ποταμό Tapajos και έναν άλλο στο Porto Velho στον ποταμό Μαδέρα. «Η Βραζιλία είναι μεταξύ των ηγετών σε όρους παραγωγής αλλά (τώρα) και στις υπηρεσίες logistics», δήλωσε ο Abreu δίνοντας έμφαση στην αξία της προσπέρασης της Βραζιλίας στις εισαγωγές σόγιας μετά από τεράστιες επενδύσεις της χώρας τα τελευταία χρόνια.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr