Το έργο που απαιτεί επενδύσεις άνω των 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη χωρητικότητα του λιμανιού στην περιοχή Yangtze έρχεται καθώς η Σαγκάη αισθάνεται αυξανόμενο ανταγωνισμό τόσο από γειτονικά κινεζικά λιμάνια όσο και από τη Σιγκαπούρη που πρόσφατα άνοιξε το τεράστιο νέο λιμενικό της συγκρότημα.
Το Shanghai International Port Group (SIPG) σχεδιάζει να αναπτύξει έναν νέο τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Zhejiang στα βόρεια του σημερινού λιμανιού βαθέων υδάτων Yangshan. Ο νέος τερματικός σταθμός θα έχει σχεδόν 3,5 μίλια προβλήτας, συμπεριλαμβανομένων επτά θέσεων ελλιμενισμού για τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 15 θέσεων για μικρότερα πλοία που εκτελούν περιφερειακές υπηρεσίες.
Οι εργασίες για τη νέα τερματική εγκατάσταση θα ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα και θα εισαχθούν σε φάσεις με ολοκλήρωση έως το τέλος της δεκαετίας. Όταν ολοκληρωθεί, η νέα εγκατάσταση θα έχει ετήσια δυναμικότητα 11,6 εκατομμυρίων TEU.
Τα σχέδια για τη νέα χωρητικότητα έρχονται καθώς η Σαγκάη είναι το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο για περισσότερο από μια δεκαετία. Τον Ιούλιο του 2022, το λιμάνι σημείωσε νέο μηνιαίο ρεκόρ όγκου διακινώντας περισσότερα από 4,3 εκατομμύρια TEU σε σύγκριση με τον μηνιαίο μέσο όρο που ήταν λίγο πάνω από 3,9 εκατομμύρια TEU. Το προηγούμενο ρεκόρ είχε σημειωθεί τον Οκτώβριο του 2020 όταν το λιμάνι διακινούσε 4,2 εκατομμύρια TEU.
Ο νέος τερματικός σταθμός στο Zhejiang είναι μέρος του γενικού σχεδίου για την περιοχή. Εργάζονται για την επέκταση της χωρητικότητας και τη βελτίωση των υπηρεσιών για τις εσωτερικές μεταφορές κατά μήκος του Yangtze και τις μεταφορές από ποτάμι σε θάλασσα.
Τον Ιούλιο του 2022, η Ningbo-Zhoushan διαχειρίστηκε σχεδόν 3,3 εκατομμύρια TEU που αντιπροσωπεύουν αύξηση 26 τοις εκατό σε όγκους. Η Alphaliner στην πιο πρόσφατη ανάλυσή της για το λιμάνι σημειώνει ότι το Ningbo-Zhoushan ξεπέρασε τη Σιγκαπούρη και έγινε το δεύτερο πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων. Ωστόσο, ανέφεραν ότι μέρος του όγκου οφειλόταν στα lockdown στη Σαγκάη. Ωστόσο, οι Κινέζοι αξιωματούχοι στο Ningbo εργάζονται επίσης για να δημιουργήσουν όγκους διακίνησης στο λιμάνι ως μέρος των περιφερειακών επεκτατικών τους σχεδίων.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου, η Σιγκαπούρη άνοιξε τη νέα της τεράστια λιμενική εγκατάσταση στο Tuas μετά από μια δεκαετία σχεδιασμού και επενδύσεων άνω των 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Όταν ολοκληρωθεί, το Tuas θα έχει την ικανότητα να χειρίζεται 65 εκατομμύρια TEU ετησίως. Το λιμάνι αποτελεί μέρος του σχεδίου της Σιγκαπούρης για να αυξήσει τον ρόλο της ως περιφερειακού κόμβου και να ενισχύσει τον ρόλο της στη μεταφόρτωση σε άλλα μέρη της Ασίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr