Η εταιρεία είχε αναγκαστεί να επιδιώξει μια νέα συμφωνία χρηματοδότησης αφού βρέθηκε άθελά της παγιδευμένη στις κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε ρωσικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μετά την εισβολή στην Ουκρανία.
Η Havila είχε συμφωνία για τη χρηματοδότηση της κατασκευής τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 15.400 τόνων στο ναυπηγείο Tersan στην Τουρκία. Τα πλοία είναι νηολογημένα στη Νορβηγία και λειτουργούν σύμφωνα με τους νορβηγικούς κανονισμούς, αλλά βρίσκονται σε μακροχρόνια ναύλωση στη Havila από την GTLK.
Τον Απρίλιο, η εταιρεία αντιμετώπισε προβλήματα όταν η ασφάλιση του πρώτου σκάφους αποσύρθηκε λόγω της ρωσικής ιδιοκτησίας. Το Havila Capella ήταν εκτός λειτουργίας για δύο μήνες, ενώ η εταιρεία προσέφυγε στα δικαστήρια και ζήτησε εξαίρεση από τη νορβηγική κυβέρνηση. Το ναυπηγείο παρείχε χρηματοδότηση έτσι ώστε η εταιρεία να μπορέσει να παραλάβει το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο, το Havila Castor .
«Είναι μεγάλη ανακούφιση η αναχρηματοδότηση των πλοίων μας. Ήταν μια απαιτητική περίοδος με πολλή αβεβαιότητα για την εταιρεία, τους εργαζομένους και κυρίως τους επισκέπτες μας. Είμαστε χαρούμενοι που βρήκαμε μια λύση», λέει ο Bent Martini, Διευθύνων Σύμβουλος της Havila Kystruten.
Είπε ότι οι όροι προβλέπουν συνολικά 370 εκατ. ευρώ και καλύπτουν την πληρωμή στην Tersan με την παράδοση του τρίτου και τεσσάρων πλοίων, Havila Polaris και Havila Pollux , καθώς και εξόφληση υφιστάμενων χρεών που σχετίζονται με όλα τα πλοία. Η εξόφληση των οφειλών προς την GTLK θα πραγματοποιηθεί με περαιτέρω συμφωνία με τους νέους δανειστές σύμφωνα με την άδεια που θα έχει ληφθεί από τις νορβηγικές αρχές και σε συμμόρφωση με τους διεθνείς κανονισμούς κυρώσεων.
Η Havila ανακοίνωσε επίσης νέες ημερομηνίες παράδοσης για τα επόμενα πλοία λέγοντας ότι υπέστησαν επίσης κάποιες καθυστερήσεις για κρίσιμα εξαρτήματα. Το Havila Polaris αναμένεται τώρα να τεθεί σε λειτουργία έως τις 29 Δεκεμβρίου 2022 και το Havila Pollux έως τις 22 Μαρτίου 2023.
Τα τέσσερα πλοία είναι πανομοιότυπα σχεδιαστικά, το καθένα τροφοδοτείται από συνδυασμό LNG και μπαταριών. Η εταιρεία υπέστη πολλαπλές αποτυχίες και καθυστερήσεις αφού κέρδισε μια σύμβαση από τη νορβηγική κυβέρνηση για τη διάσπαση της υπηρεσίας ακτοπλοϊκών ταξιδιών με τη μακροχρόνια εταιρεία Hurtigruten. Η Havila λειτουργεί από τον Δεκέμβριο του 2021.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr