Οι παραγγελίες στον κλάδο αυξάνονται ραγδαία, καθώς το Κατάρ προετοιμάζεται για τη μαζική επέκταση της παραγωγής του και άλλες αναδυόμενες χώρες επιδιώκουν να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση εισαγωγών LNG από την Ευρώπη, την Ιαπωνία και την Κίνα.
Στα μέσα του έτους, οι παραγγελίες για μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG (που υπερβαίνουν σε χωρητικότητα τα 140.000 κυβικά μέτρα) κατέγραψαν το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 22 ετών, σύμφωνα με στοιχεία από το ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Η ερευνητική εταιρεία που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέφερε ότι οι παραγγελίες αυξήθηκαν τουλάχιστον κατά ένα τέταρτο το 2022 με το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών να ανέρχεται σε 255 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, που αντιπροσωπεύει μια αύξηση της χωρητικότητας κατά 40%.
Οι παραγγελίες το 2022, από τα μέσα του έτους, είχαν ήδη ξεπεράσει τα 100 πλοία μεταφοράς LNG έναντι 86 παραγγελιών στο σύνολο του 2021.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πλοία μεταφοράς LNG είναι από τα πιο ακριβά πλοία, που υπερβαίνουν το κόστος των απλούστερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων. Τα ξεπερνούν μόνο τα κρουαζιερόπλοια λόγω του κόστους εξοπλισμού του τμήματος φιλοξενίας των πλοίων. Η τιμή ενός μεσαίου μεγέθους μεγάλου πλοίου μεταφοράς LNG έχει αυξηθεί σε περίπου 240 εκατομμύρια δολάρια, τιμή διπλάσια από αυτή ενός δεξαμενόπλοιου ή πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι παραγγελίες
Το ναυπηγείο της Κορέας DSME κατέγραψε τη μεγαλύτερη νέα παραγγελία με συμβόλαιο για 11 πλοία που συνδέονται με το πρόγραμμα νεότευκτων της QatarEnergy, σε συνεργασία με τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες. Το ναυπηγείο είπε ότι έλαβε μια νέα παραγγελία αξίας περίπου 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τα πλοία να πρόκειται να παραδοθούν έως τον Φεβρουάριο του 2026.
Η Samsung ανέφερε δύο ξεχωριστές παραγγελίες για συνολικά τέσσερα επιπλέον πλοία μεταφοράς LNG συνολικής αξίας περίπου 850 εκατομμυρίων δολαρίων. Και τα τέσσερα πλοία πρόκειται να παραδοθούν το 2025, με δύο να συνδέονται με το Κατάρ και τα άλλα δύο να εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν για τη μεταφορά εξαγωγών LNG από τις αναδυόμενες πηγές ενέργειας της Αφρικής. Χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Σενεγάλης και της Μοζαμβίκης, αναπτύσσουν εξαγωγικές ικανότητες, ενώ η Αίγυπτος ανακοίνωσε πρόσφατα ότι προσπαθούσε επίσης να επεκτείνει τις εξαγωγές της για να κερδίσει ξένο νόμισμα.
Οι νοτιοκορεάτες ναυπηγοί μέχρι στιγμής το 2022 έχουν λάβει παραγγελίες για περισσότερα από 80 πλοία μεταφοράς LNG, που αντιπροσωπεύουν το 75% των παγκόσμιων παραγγελιών. Οι Κινέζοι ναυπηγοί εργάζονται για να αποκτήσουν επίσης σημαντική θέση στις ναυπηγήσεις πλοίων LNG αλλά παραμένουν σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τα τρία κύρια ναυπηγεία της Κορέας που έχουν σταθερά ηγετική θέση στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεχής ζήτηση για μεταφορά LNG βοήθησε επίσης τα μεγάλα κορεατικά ναυπηγεία να προσεγγίσουν τους ετήσιους στόχους τους για νέες παραγγελίες τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους. Η Daewoo ανέφερε με αυτήν την τελευταία παραγγελία ότι βρίσκεται τώρα στο 92% του στόχου της, έχοντας οριστικοποιήσει παραγγελίες σχεδόν 8,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022.
Το ναυπηγείο ανέφερε ότι στα τέλη Αυγούστου το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ανήλθε σε 131 πλοία αξίας σχεδόν 29 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Συνολικά 28 από τα 36 πλοία που της παράγγειλαν φέτος ήταν πλοία μεταφοράς LNG.
Το κορεάτικο ναυπηγείο Samsung είναι ελαφρώς πίσω έχοντας φτάσει το 82% του στόχου παραγγελιών νέων πλοίων για τη φετινή χρονιά. Όπως και αντίστοιχα η Daewoo, έχει λάβει 37 παραγγελίες αξίας άνω των 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων οι 28 ήταν για πλοία μεταφοράς LNG.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr