Η NABU αξιολόγησε τα εφαρμοσμένα μέτρα και τους στόχους των φορέων εκμετάλλευσης κρουαζιέρας με στόχο την επίτευξη της απανθρακοποίησης.
Η κατάταξη του 2022 βασίζεται στον οδικό χάρτη της NABU που απαιτεί κρουαζιέρες ουδέτερες στο κλίμα έως το 2040. Συνολικά δεκαεννέα ναυτιλιακές εταιρείες συμμετείχαν στην έρευνα και οι επιδόσεις τους είναι χαμηλές.
Χαρακτηριστικά, η πρώτη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων Hurtigruten Norway πέτυχε μόνο τους μισούς από τους πιθανούς βαθμούς, με όλες τις άλλες εταιρείες να βρίσκονται πίσω της.
Ανάμεσα στις πέντε πρώτες είναι οι τρεις γερμανικές εταιρείες AIDA, Hapag-Lloyd Cruises και TUI Cruises, που μπορούν να θεωρηθούν πρωτοπόρες, ειδικά για μέτρα σε πολύ μεγάλα πλοία. Μέχρι στιγμής, δοκιμαστικά έργα για μεγαλύτερη φιλικότητα προς το κλίμα πρέπει να εφαρμοστούν σε μεγαλύτερη κλίμακα στο εγγύς μέλλον, σύμφωνα με την έκθεση NABU. Η πλειονότητα των εταιρειών έχει στρατηγική για το κλίμα και είναι αφοσιωμένη στους στόχους του Παρισιού για το κλίμα.
Οι μηδενικές εκπομπές ρύπων στο αγκυροβόλιο μπορούν ήδη να επιτευχθούν σήμερα, εάν ένα πλοίο είναι συνδεδεμένο με την ισχύ της ξηράς και μπορεί έτσι να σβήσει τους κινητήρες στο λιμάνι. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, ελάχιστοι έχουν χρησιμοποιήσει αυτήν την επιλογή.
Μια άλλη έρευνα που έγινε από την NABU έδειξε ότι πάνω από το 76 τοις εκατό των ανθρώπων στη Γερμανία θέλουν οι εταιρείες κρουαζιέρας να σταματήσουν να χρησιμοποιούν βαρύ μαζούτ. Προκειμένου να τονιστεί αυτό το αίτημα, η περιβαλλοντική ένωση ζητά τώρα να σταλεί μια επιστολή διαμαρτυρίας στους επικεφαλής των AIDA, TUI, Costa, MSC, Carnival και Royal Caribbean μέσω του ιστότοπου της εκστρατείας , ζητώντας τους να σταματήσουν να χρησιμοποιούν το τοξικό καύσιμο αμέσως. Περισσότερα από 12.000 άτομα έχουν ήδη λάβει μέρος. Η καμπάνια διαρκεί μέχρι τον Δεκέμβριο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr