Η εν λόγω σύνδεση θα εκτελείται μέσω Μυτιλήνης, ενώ τα εμπόδια που ήρθαν στην επιφάνεια για την έναρξή της έχουν αναβάλει τα προηγούμενα σχέδια που έκαναν λόγο για Ιούνιο και Ιούλιο. Ενδεικτικά ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κώστας Κατσαφάδος, είχε ανακοινώσει σε τηλεοπτική του συνέντευξη πως η «γραμμή φιλίας» μεταξύ Ελλάδας και Τουρκία θα εγκαινιαζόταν στις αρχές του περασμένου Ιουνίου. Αναφερόμενος στα οφέλη που κομίζει στη Θεσσαλονίκη η ακτοπλοϊκή σύνδεσή της με τη Σμύρνη, ο υφυπουργός σημείωσε ότι «θα είναι μια γραμμή η οποία θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη και θα ενισχύσει την εμπορική της κίνηση». «Θα είναι ένα σύγχρονο πλοίο, επιβατηγό αλλά και οχηματαγωγό. Θα μεταφέρει πολλά φορτηγά, διότι η περιοχή έξω από τη Σμύρνη είναι μια εργοστασιακή περιοχή για την Τουρκία και όλη η διακίνηση των προϊόντων, η οποία γινόταν μέσω Κωνσταντινούπολης, πλέον θα γίνεται ακτοπλοϊκά. Είναι κι αυτό ένα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα» είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων, ο κ. Κατσαφάδος.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία που έχει αναλάβει τη διασύνδεση των δύο περιοχών είναι η ακτοπλοϊκή Levante Ferries, ο στόλος τεσσάρων πλοίων της οποίας εξυπηρετεί τις μεταφορικές ανάγκες της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης. Η Levante Ferries είναι αυτή που ανέλαβε επίσης το απαιτητικό έργο των επαφών με τις λιμενικές, τελωνειακές και άλλες αρμόδιες Αρχές οι οποίες εμπλέκονται με το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σμύρνη. Κι αυτό διότι οι διαδικασίες για τους επιβάτες, τα φορτία, κλπ. αποδείχθηκαν πιο σύνθετες, καθώς η Τουρκία βρίσκεται εκτός ΕΕ αλλά και εκτός ζώνης Σένγκεν.
Οι όποιες πρόσθετες τεχνικές δυσκολίες, που οδήγησαν σε εύλογες καθυστερήσεις, φαίνεται πως σιγά σιγά ξεπερνιούνται καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες επιθεωρήσεις και έχουν δρομολογηθεί οι ανάλογες εγκρίσεις. Το πλοίο «Smyrna di Levante» που έχει αναλάβει την εξυπηρέτηση της γραμμής ετοιμάζεται να… σαλπάρει, καθώς έχουν ξεκινήσει τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ παράλληλα προχωρούν με γοργούς ρυθμούς οι εργασίες μετασκευής. Το πλοίο έχει δεχθεί ολοκληρωτική μετασκευή, ευρεία τεχνολογική αναβάθμιση καθώς και πλήρη αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση εσωτερικών χώρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ταξίδι από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σμύρνη και τούμπαλιν, με ενδιάμεσο σταθμό τη Μυτιλήνη, θα διαρκεί 12 με 14 ώρες με στόχο να πραγματοποιούνται τρία δρομολόγια κάθε εβδομάδα από και προς τη Θεσσαλονίκη.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr