Το μεγαλύτερο πλοίο που έχει αναλάβει δράση μέχρι σήμερα, είναι Ocean Lion με χωρητικότητα 75.656 dwt. Έφυγε από το λιμάνι του Chornomorsk το πρωί της Τρίτης για να παραδώσει 64.720 μετρικούς τόνους καλαμποκιού στη Νότια Κορέα.
Μέχρι τώρα 10 πλοία που έχουν ήδη αναχωρήσει από την Ουκρανία από τότε που η χώρα κατέληξε σε ναυτιλιακή συμφωνία με τη Ρωσία τον περασμένο μήνα. Το Ocean Lion είχε περιπλανηθεί στα ουκρανικά ύδατα από τότε που ξέσπασε ο πόλεμος με τη Ρωσία στα τέλη Φεβρουαρίου. Εν τω μεταξύ, δύο άδεια πλοία μέχρι στιγμής έχουν φτάσει στα λιμάνια της Ουκρανίας για να πάρουν φορτία καικ πολλά άλλα αναμένεται να ακολουθήσουν.
Τον περασμένο μήνα η Ουκρανία και η Ρωσία κατέληξαν σε συμφωνία για τη δημιουργία ασφαλών ναυτιλιακών διαδρομών για εξαγωγές ουκρανικών σιτηρών από τρία λιμάνια για περίοδο 120 ημερών. Σύμφωνα με τις λεπτομέρειες της πρωτοβουλίας Black Sea Grain Initiative, τα πλοία επιθεωρούνται στην Κωνσταντινούπολη.
Η Ουκρανία χρειάζεται επειγόντως να μεταφέρει 20 εκατομμύρια τόνους της περσινής συγκομιδής προτού φτάσει η φετινή σοδειά στα στενά σιλό και τις αποβάθρες της. Μεγαλύτερα πλοία, όπως το Ocean Lion , χρειάζονται για να μεταφερθεί η παλαιωμένη συγκομιδή πιο γρήγορα.
«Η επιτυχία των αρχικών αποστολών μπορεί να δώσει ώθηση στην επιτάχυνση της διαδικασίας», δήλωσε η Shipfix. «Ακόμα, με τα μέσα μεγέθη παραγγελιών φορτίου να παραμένουν περίπου 20.000 τόνοι, σύμφωνα με τα δεδομένα παραγγελιών της Shipfix, θα απαιτηθούν περίπου χίλια ταξίδια εκτός εάν εμπλακούν μεγαλύτερα πλοία στο εμπόριο».
Μια ζώνη ασφαλείας 10 ναυτικών μιλίων έχει δημιουργηθεί ως μέρος του ασφαλούς διαδρόμου για την αποστολή ουκρανικών σιτηρών στο εξωτερικό, με ασφαλιστές στο Λονδίνο να δηλώνουν τώρα ότι είναι πρόθυμοι να καλύψουν πλοία που εισέρχονται και εξέρχονται από την Ουκρανία, ικανοποιημένοι με το πρώτο επιτυχημένο σετ ταξιδιών αυτό το μήνα.
Ωστόσο, δεν έχει γίνει κάθε αποστολή σύμφωνα με το σχέδιο. Το πρώτο φορτίο καλλιεργειών που αναχώρησε από τα πρόσφατα ανοιχτά λιμάνια σιτηρών της Ουκρανίας επιπλέει τώρα στη Μεσόγειο Θάλασσα, αναζητώντας έναν νέο προορισμό αφού έχασε τον αγοραστή του. Το φορτίο στο πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Razoni απορρίφθηκε από τον τελικό αγοραστή του στον Λίβανο, λόγω πέντε μηνών καθυστέρησης στην παράδοσή του. Το πλοίο βρίσκεται πλέον σε τουρκικό αγκυροβόλιο ενώ αναζητούνται νέοι αγοραστές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr