Η δανεζική εταιρεία ναυτιλίας -μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο- δήλωσε ότι φόρτωσε 7,4% λιγότερα εμπορευματοκιβώτια στα πλοία το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Για το λόγο αυτό αναθεωρεί τις προοπτικές για το σύνολο του έτους.
Η Maersk αναμένει τώρα η ζήτηση για εμπορευματοκιβώτια να βρίσκεται στο χαμηλότερο όριο του εύρους της, μεταξύ -1% και 1% το 2022, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι τιμές της ενέργειας σκοτεινιάζουν τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές.
«Η γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο υψηλότερος πληθωρισμός μέσω των υψηλότερων τιμών της ενέργειας συνέχισαν να επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα και τις προσδοκίες ανάπτυξης», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση.
«Δεδομένου αυτού του φόντου, το 2022 η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται τώρα να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του προβλεπόμενου εύρους -1% έως +1%», προσθέτει.
Η Maersk προειδοποίησε ότι η επιβράδυνση ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Ευρώπη, όπου συσσωρεύονται αποθέματα σε λιμάνια και αποθήκες καθώς η ζήτηση των καταναλωτών μειώνεται.
Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και τα lockdown Covid-19 στην Κίνα έχουν επιδεινώσει τέτοια προβλήματα συμφόρησης, πρόσθεσε.
«Στην Ευρώπη, η συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας παρέμεινε καθώς έμποροι λιανικής και κατασκευαστές διατηρούσαν κοντέινερ σε λιμάνια και αποθήκες λόγω της αδύναμης τελικής ζήτησης. Το lockdown των λιμανιών στην Κίνα λόγω της πολιτικής μηδενικής ανοχής Covid-19 καθώς και οι συνέπειες από τον πόλεμο στην Ουκρανία προκάλεσαν επίσης πιέσεις σε βασικούς τομείς του δικτύου logistics», ανέφερε η εταιρεία.
Το δεύτερο τρίμηνο, πάντως, τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 52% σε ετήσια βάση στα 21,7 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα υποκείμενα λειτουργικά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 8,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr