Ως εκ τούτου, τα λιμάνια του ποταμού Δούναβη θα παραμείνουν πιθανότατα μια ασφαλής και ελκυστική επιλογή για τις εξαγωγές σιτηρών στο εγγύς μέλλον.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Daejin Lee, Lead Shipping Analyst της S&P Global Market Intelligence, ακόμη και με τη νέα πρόσθετη χωρητικότητα 1–1,5 εκατομμυρίων τόνων το μήνα από τα λιμάνια του ποταμού Δούναβη, η συνολική ικανότητα εξαγωγής σιτηρών εξακολουθεί να είναι 70–80% χαμηλότερη από τα επίπεδα πριν την εισβολή. Η Ουκρανία έστελνε συνήθως περίπου 5-6 εκατομμύρια μετρικούς τόνους (MMt) σιτηρών το μήνα μέσω έξι μεγάλων λιμανιών σιτηρών στην περιοχή της Οδησσού κατά την περίοδο συγκομιδής πριν από τη σύγκρουση.
Στο πρώιμο στάδιο, τα μικρά πλοία θα λειτουργήσουν πρώτα μέσω της διόδου. Ωστόσο, για την αποτελεσματική αποστολή του φορτίου σιτηρών από την Ουκρανία, απαιτούνται μεγαλύτερα φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, τα οποία πιθανότατα θα καλέσουν μετά την εκκαθάριση των ζητημάτων ασφάλισης και ασφάλειας. Ως εκ τούτου, ο κίνδυνος πληθωρισμού των τροφίμων με παγκόσμια έλλειψη σιτηρών αναμένεται να συνεχιστεί βραχυπρόθεσμα έως ότου η διέλευση από τα μεγάλα λιμάνια σιτηρών στην περιοχή της Οδησσού επανέλθει πλήρως στο κανονικό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr