Σύμφωνα με την έκθεση, ο συνολικός αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περίμεναν να ελλιμενιστούν στα λιμάνια των ΗΠΑ μειώθηκε από το ανώτατο όριο των 150 στην αρχή του έτους σε 125. «Ενώ η Δυτική Ακτή αντιπροσώπευε πάνω από τα δύο τρίτα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν αγκυροβόλια τον Ιανουάριο, είναι μόνο το ένα τρίτο τώρα καθώς τα πλοία αγκυροβολούν και η συμφόρηση που προκύπτει έχει μετατοπιστεί προς τα ανατολικά», ανέφερε η έκθεση.
«Τον τελευταίο μήνα σημειώθηκε αύξηση σε αυτή τη μετατόπιση προς τα ανατολικά και τώρα το Χιούστον και η Νέα Υόρκη έχουν τόσα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν αγκυροβόλια μαζί με βασικά λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς». Η πιο απότομη αύξηση έχει παρατηρηθεί ωστόσο στη Σαβάνα, η οποία έχει τώρα 42 πλοία που περιμένουν αγκυροβόλια, έξι φορές τον αριθμό που μπορεί να φιλοξενήσει το λιμάνι, που μεταφράζεται σε μια τυπική αναμονή 14 ημερών στην άγκυρα.
Αντίθετα, το LA/LB είδε κατά μέσο όρο 22 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να περιμένουν ελλιμενισμένα τον Ιούνιο, πτώση 33% από τον Μάιο και μείωση 79% από την αρχή του έτους.
Η αύξηση της συμφόρησης στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ οφείλεται εν μέρει στις αλλαγές ανάπτυξης από τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ από ναυτιλιακές εταιρείες που επιδιώκουν να αποφύγουν καθυστερήσεις στο LA/LB και επιλέγουν τη διαδρομή πλήρους ύδατος για αποστολές στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Η απειλή διακοπής της εργασίας στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ με τη σύμβαση ILWU που καλύπτει 22.000 λιμενεργάτες που έληξε στις αρχές αυτού του μήνα έχει επίσης «συνεισφέρει οριακά» στην εκ νέου δρομολόγηση προς την Ανατολική Ακτή, σύμφωνα με την έκθεση.
Στο μέλλον αναμένονται συνεχείς καθυστερήσεις στα λιμάνια των ΗΠΑ και τα κορυφαία μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΠΑ σημείωσαν αύξηση 5,9% στον όγκο εισερχομένων τον Ιούλιο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr