Η στρατηγική καθιερώνει έναν μηχανισμό για την περιοδική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των πρωτοβουλιών και των δεσμεύσεων για την αντιμετώπιση της πειρατείας στις χώρες στον Κόλπο της Γουινέας. Στοχευμένο σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, θα εντοπίσει τομείς βελτίωσης και ενίσχυσης για την εξάλειψη της πειρατείας.
Το σχέδιο χωρίζεται σε δύο αμοιβαία υποστηρικτικά τμήματα, (1) ενέργειες που μπορούν να εποπτεύονται από την Ομάδα Εργασίας Βιομηχανίας της Νιγηρίας (NIWG) και (2) ενέργειες που απαιτούν δέσμευση με άλλους περιφερειακούς και διεθνείς εταίρους. Η στρατηγική φιλοδοξία του συνασπισμού είναι να εξαλείψει την πειρατεία στο GoG, να εξασφαλίσει εμπορικές οδούς, να καθησυχάσει τα πληρώματα που διασχίζουν και να υποστηρίξει τις τοπικές κοινότητες.
Τον Μάιο, το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών καταδίκασε τον Κόλπο της Γουινέας ως το hotspot της πειρατείας στον κόσμο. Παρά το γεγονός ότι το Κέντρο Αναφοράς Πειρατείας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου παρακολουθεί μια συνολική πτώση της παγκόσμιας πειρατείας κατά το 2021, τα επίπεδα απειλών στην περιοχή παραμένουν υψηλά.
Η δραστηριότητα της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας αποτελεί σοβαρή απειλή για τους ναυτικούς και τις τοπικές κοινότητες για πάνω από μια δεκαετία. Το 2020, το 40 τοις εκατό των επιθέσεων πειρατείας και το 95 τοις εκατό των απαγωγών πληρωμάτων σημειώθηκαν στην περιοχή. Ωστόσο, οι επιθέσεις μειώθηκαν κατά σχεδόν 60 τοις εκατό το 2021, μετά την ίδρυση του έργου κατά της πειρατείας του Deep Blue, του Ναυτικού της Νιγηρίας και της Υπηρεσίας Ναυτιλιακής Ασφάλειας της Νιγηρίας (NIMASA), και αύξησαν τις διεθνείς επιχειρήσεις καταπολέμησης της πειρατείας.
Η στρατηγική που ξεκίνησε πρόσφατα αναπτύχθηκε από το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS), την BIMCO, την Intertanko, την Intercargo, το Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ Εταιρειών Πετρελαίου (OCIMF) και τους εκπροσώπους του Ναυτικού της Νιγηρίας και της NIMASA.
Ο Bashir Jamoh, Γενικός Διευθυντής της NIMASA, δήλωσε: «Συνεργαζόμενοι με κρατικούς και μη κρατικούς παράγοντες, οι διάφοροι κρίσιμοι παράγοντες και ενδιαφερόμενοι της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν επισημάνει βασικούς τομείς στους οποίους μπορούν να κάνουν συλλογικές βελτιώσεις. Αυτή η στρατηγική είναι ένα σημαντικό βήμα για την κωδικοποίηση των κοινών προσπαθειών για τη διατήρηση της θαλάσσιας ασφάλειας στον Κόλπο της Γουινέας. Θα είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την παρακολούθηση της προόδου μας».
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας της ICS, σχολίασε: «Η συμφωνία αυτής της στρατηγικής καταδεικνύει τη ισχυρή σχέση μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της Νιγηρίας και την κοινή τους δέσμευση για την εξάλειψη της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας. Η στρατηγική προσδιορίζει ήδη επιτυχίες και τομείς στους οποίους θα συνεχιστεί η περαιτέρω βελτίωση για τη μείωση της ικανότητας των πειρατών να επιτίθενται σε αθώους ναυτικούς στην περιοχή».
Ο David Loosley, Γενικός Γραμματέας και Διευθύνων Σύμβουλος της BIMCO, δήλωσε: «Η κοινή στρατηγική κατά της πειρατείας είναι ένα ευπρόσδεκτο αποτέλεσμα του παραγωγικού διαλόγου μεταξύ των αρχών της Νιγηρίας και των εταίρων του κλάδου. Η μακροπρόθεσμη επιτυχία της κοινής στρατηγικής βασίζεται στη δημιουργία δομών και κινήτρων που θα τονώσουν μια βιώσιμη αλλαγή στη συμπεριφορά των πειρατών του Δέλτα του Νίγηρα».
Η Katharina Stanzel, Διευθύνουσα Σύμβουλος Intertanko, δήλωσε: «Η συμφωνία για τη στρατηγική για τον Κόλπο της Γουινέας σηματοδοτεί ένα σημαντικό σημείο στον αγώνα κατά της πειρατείας και της ανασφάλειας σε αυτήν την περιοχή. Οι ναυτικοί σήκωσαν αυτό το βάρος για πάρα πολύ καιρό και αυτή η συμφωνημένη στρατηγική θα βοηθήσει στο να γίνει ο χρόνος τους στα πλοία στην περιοχή ασφαλέστερος και πιο ασφαλής».
Ο Κώστας Γκώνης, Γενικός Γραμματέας της Intercargo, εξήγησε: «Με αυτή τη νέα στρατηγική η ναυτιλιακή βιομηχανία ξεκινά ένα νέο ταξίδι παράλληλα με τη Νιγηρία, μια οργανωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση της ασφάλειας στα ύδατα στον Κόλπο της Γουινέας. Είναι μόνο το πρώτο βήμα και οι εταίροι πρέπει να συνεχίσουν να εργάζονται μαζί για να εξασφαλίσουν συνεχή βελτίωση και να διασφαλίσουν ότι η ναυτιλιακή κοινότητα και η τοπική οικονομία βλέπουν πραγματική αλλαγή ως αποτέλεσμα της στρατηγικής».
Η Karen Davis, Διευθύνουσα Σύμβουλος του OCIMF, δήλωσε: «Η ανάγκη να εντοπιστούν και να ιεραρχηθούν εκείνα τα ζητήματα που μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή βλάβης στους ναυτικούς μας είναι υψίστης σημασίας. Αυτή η κοινή στρατηγική παρέχει σαφήνεια στις δραστηριότητες που, όταν αντιμετωπιστούν από κοινού, θα κάνουν τη διαφορά. Ένα θετικό αποτέλεσμα έχει ήδη αποδειχθεί».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr